Emtec Movie Cube

Status
Niet open voor verdere reacties.

jansije

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2003
Beste mensen,
Gisteren een Emtec Movie Cube gekocht. Volgens de verkoper een "makkie" om te gebruiken. Klopt; instellen op de TV met WLAN liep voorspoedig. Hij heeft contact met de router. Maar....ik krijg geen contact met dat ding op mijn PC. Ik zit op de router met een rechtstreekse verbinding. De laptop van mijn vrouw geeft ook geen herkenning.
Geacht forum: Wat te doen om er voor te zorgen dat beide apparaten te "zien" zijn op mijn vaste PC?? OS:Vista.
Alvast bedankt.

Beste mensen,
Gisteren een Emtec Movie Cube gekocht. Volgens de verkoper een "makkie" om te gebruiken. Klopt; instellen op de TV met WLAN liep voorspoedig. Hij heeft contact met de router. Maar....ik krijg geen contact met dat ding op mijn PC. Ik zit op de router met een rechtstreekse verbinding. De laptop van mijn vrouw geeft ook geen herkenning.
Geacht forum: Wat te doen om er voor te zorgen dat beide apparaten te "zien" zijn op mijn vaste PC?? OS:Vista.
Alvast bedankt.

Heb je de cube in NAS functie gezet?
Wat ik ook niet wist(heb hem van de week ook aangeschaft) was dat de NAS-functie niet constant aan staat.

Deze moet je dus handmatig aanzetten, hierdoor kun je ondertussen geen andere dingen met de cube doen.
Dit is erg vervelend, en hier is ook een aanpassing voor. Dan staat het apparaat constant in NAS-mode.

Maar de oplossing:
Even het apparaat in NAS functie zetten en dan via je verkenner o.i.d. \\IPadres van de NASserver intikken of \\NAS(werkt ook)

Ja je moet NAS functie aan hebben om files over te kopieren.
In mijn ogen een vervelende functie want ik dacht dat ik ook altijd bestanden van mijn pc naar de harde schijf kon overplaatsen gewoon als ik de "aan" knop zou indrukken.

Ik heb even gekeken op het internet en heb een methode gevonden om je NAS functie permanent te maken. d.w.z dat als je dus je harde schijf aanzet dat je gewoon meteen bestanden kunt overkopieren.
Ik heb die methode uitgevoerd en hij werkt PRIMA nu!
Echt de moeite waard om te doen, je moet wel de stappen precies uitvoeren zoals ze staan:

van: http://blog.evanrijswoud.nl/?p=309

Onderstaande vond ik op een forum, werkt bij firmware versie 6.2.1262UO(519).

Ik ga er voor het gemak even vanuit dat je Windows gebruikt. Je gaat naar start > uitvoeren en typt: telnet 192.168.0.247 (Of wat dan ook het IP is van je S800. Het IP kun je bij de netwerkinstellingen in de S800 vinden.)

Dan krijg je een zwart schermpje er staat: “Venus login: “. Daar typ je: “root” (zonder aanhalingstekens) en druk op enter. Nu krijg je wat text en een # met een knipperende cursor.

Nu gaan we 2 regels tekst toevoegen aan een bestand, wat elke keer bij het opstarten geladen wordt. Typ de volgende 2 regels exact over. Let op de aanhalingstekens. Let vooral op de >>. Type hier NIET perongeluk > ipv >>, want dan heb je een probleem.

De volgende 2 regels moet je exact overtypen:

echo “/usr/sbin/nmbd -D” >> /usr/local/etc/rcS

echo “/usr/sbin/smbd -D” >> /usr/local/etc/rcS

Typ als laatste: reboot

Nu zal de S800 gaan rebooten. Het kan een paar seconden duren voordat je daadwerkelijk wat ziet gebeuren van de reboot… Na de reboot is je S800 permanent beschikbaar als NAS.

VOLG ELK DETAIL PRECIES, GEEN TYPFOUTEN MAKEN.

Veel succes ;)

Hallo,
Het heeft even geduurd; ik had geen idee wat de NAS-functie was, of waar het zat.
Inmiddels gevonden en er is contact. Ik vind het geen bezwaar hem iedere keer aan te zetten.
Voor het overige, het lijkt een leuk ding die MovieCube, maar ik heb er wel spijt van.
Nog bedankt.

Heb je de cube in NAS functie gezet?
Wat ik ook niet wist(heb hem van de week ook aangeschaft) was dat de NAS-functie niet constant aan staat.

Deze moet je dus handmatig aanzetten, hierdoor kun je ondertussen geen andere dingen met de cube doen.
Dit is erg vervelend, en hier is ook een aanpassing voor. Dan staat het apparaat constant in NAS-mode.

Maar de oplossing:
Even het apparaat in NAS functie zetten en dan via je verkenner o.i.d. \\IPadres van de NASserver intikken of \\NAS(werkt ook)

Hallo,
In december 2009 een EMTEC MOVIE CUBE S800H gekocht. Aansluiten op netwerk lukt in die zin dat gegevens vanop de PC kunnen gekopieërd worden naar de MOVIE CUBE.
Omgekeerd lukt niet: pc ziet geen gegevens van de MOVIE CUBE.
Instructies gevolgd zoals beschreven in de vorige berichten omtrent inschakelen NAS, maar dit blijft steeds hetzelfde. Netwerlocatie blijft onvindbaar. Enkel kan er via internetbrowser en ip adres van de MOVIE CUBE ingelogd worden op "Neighbour Web" maar inloggen op "Visit Neighbour" lukt niet.
Wie kan helpen?
Alvast bedankt.
Frank Cottenier

Hallo,
In december 2009 een EMTEC MOVIE CUBE S800H gekocht. Aansluiten op netwerk lukt in die zin dat gegevens vanop de PC kunnen gekopieërd worden naar de MOVIE CUBE.
Omgekeerd lukt niet: pc ziet geen gegevens van de MOVIE CUBE.
Instructies gevolgd zoals beschreven in de vorige berichten omtrent inschakelen NAS, maar dit blijft steeds hetzelfde. Netwerlocatie blijft onvindbaar. Enkel kan er via internetbrowser en ip adres van de MOVIE CUBE ingelogd worden op "Neighbour Web" maar inloggen op "Visit Neighbour" lukt niet.
Wie kan helpen?
Alvast bedankt.
Frank Cottenier

Had ditzelfde probleem... Heb op een ander forum de oplossing gevonden.
Je moet de harde schijf terug formateren, en daarna een update uitvoeren (uitbreidingspaket opwaarderen)
vanaf dat moment is de MC perfect zichtbaar in windows en kan je alles kopieren vanaf de PC.
Alleen jammer dat dan al je gegevens verloren gaan.

Hallo,

Onlangs ook de s800h aangeschaft.
Maar ook ik kan niet inloggen op de harde schijf van de s800h via neighbor.

als ik het ip adress intyp geraak ik in de hardeschijf ook het inloggen via neighbor web gaat goed, maar als ik dan op de tab "visit neighbor" klik dan gaat het mis. Dan gaat hij naar \\127.0.0.1 en heb ik de melding "De Webpagina kan niet worden weergegeven"

Ik heb de harde schijf al eens opnieuw geformateerd, daarna de laatste firmware erop gezet en alles bijgewerkt maar niks helpt?

Wie kan mij helpen...

Groetjes
Jugen

streamen

kan er wel iemand streamen met de s800 ik zie wel mijn pc maar verder kom ik niet.
kan iemand mij uitleggen hoe ik een film kan bekijken op mijn tv vanaf mijn pc via de s800.groetjes eef

Kan niet inloggen in de Movie Cube

Beste mede forum leden.
Zoals velen heb ook ik de Movie Cube D120H bij de Aldi gekocht.:)
Vandaag even de nieuwe firmware geinstalleerd r5445.
Alles ging perfect, alleen lukt het mij nog steeds niet, net als voor de update om in te loggen op de Cube vanaf mijn computer.:evil:
Krijg de melding 'Geen gegevens ontvangen'.
Heb wel eerst de NAS aan gezet, en de code natuurlijk nog standaard 'admin' en '123'.:(
Wie weet de/een oplossing?:rolleyes:

Welkom op Helpmij.nl.:)
Graag een eigen topic aanmaken. Het is niet toegestaan mee te liften in iemand zijn / haar topic. Daarbij is de topic van 2009, dus al heel lang niet actueel meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan