Emulator-Roms en patches ik snap het niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter FFOM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

FFOM

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2007
Hallo

Ong een jaar geleden speelden ik weleens NDS games op mijn PC met een zo geheten emulator voor nds en dan een rom van het spel.
Misschien maakt het een verschil dat ik een nieuwe computer heb en met windows 7, niet alles is (denk) geïnstalleerd.

Maar een paar dagen terug wilde ik het weer eens proberen, ik had een emulator gedownload (Dualis) en een spel, maar het heet nu inplaats van een rom een patch? en ze lijken op witte papiertjes met een omgevouwen hoekje? ik kan ze niet openen met een emulator.

Dus ik vraag me af, heb ik nog een programma nodig om die patches te openen/herkennen? of doe ik gewoon iets verkeerds?

Groetjes, Ffom

Er van uitgaande dat je deze roms zelf naar je pc hebt geript vanaf originele spellen die je in de winkel gekocht hebt, dan zou ik even nakijken in welk formaat je deze rom files geript hebt.
Waarschijnlijk staat ergens een setting fout in je software om een backup te maken van de spellen.

Welke software gebruik je om backups te maken, dan kan ik je verder helpen.

Het is eigenlijk heel stom, ik had gewoon de verkeerde emulator, dualis is voor WIN32. Ik heb nu ideas deze werkt wel :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan