Emulator?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sillysauce

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2005
Ik heb begrepen dat er met een emulator console-spellen op een pc gespeeld kunnen worden maar heb nog een paar vraagjes.
Is het moeilijk dit voor elkaar te krijgen? Is het veilig? Heeft het nut?(draait het spel goed of misschien trager ofzo?) Kan je dan enkel oudere spellen spelen of ook de nieuwste zoals Red Dead Redemption bijv.? Hoe zit het met minimale systeemeisen?(Kep een AMD PhenomII x3 processor en 4GB Ram)

En natuurlijk de belangrijkste vraag; Welk of welke programma's heb ik nodig?

Google eens op emultarors+roms.
Geheid dat je veel hits treft.

Een hele goede alternatief is MAME
Met deze emulator kan je verschrikkelijk veel arcade games spelen.
Wat betreft je systeem, hier hoef je je niet druk om te maken.

Als je games vanaf de meest moderne console's wil spelen dan kun je beter zo'n console aanschaffen denk ik. Emulators voor vorige generatie system daarentegen werken over het algemeen vrij goed.

Het probleem is dat je voor een emulator een systeem nodig hebt dat tientallen keren krachtiger is dan het systeem dat je emuleert; voor een PS3 zou je een tientallen gigahertz processor moeten hebben.

Als je games vanaf de meest moderne console's wil spelen dan kun je beter zo'n console aanschaffen denk ik. Emulators voor vorige generatie system daarentegen werken over het algemeen vrij goed.

Het probleem is dat je voor een emulator een systeem nodig hebt dat tientallen keren krachtiger is dan het systeem dat je emuleert; voor een PS3 zou je een tientallen gigahertz processor moeten hebben.

Sorry maar ik weet niet wat je bedoeld met 'vorige generatie systemen'. Betekend dat dat mijn systeem het niet trekt?
PS3 gaat dus niet lukken begrijp ik uit je woorden en Red Dead Redemption kan ik dus waarschijnlijk vergeten?

Wat voor formaat games zou ik moeten gebruiken als het emuleren van een PS2 lukt . Lukt het met een . ISO-bestand bijvoorbeeld? En zo niet wat voor formaat dan wel?

PS2 is net oud genoeg, die begint emuleerbaar te worden. .ISO files zouden moeten werken als je ze van internet weet te plukken.

Het beste kun je nog een stapje verder terug gaan; Playstation 1, Nintendo64, Dreamcast, dat soort dingen zijn goed te emuleren tegenwoordig.

Playstation 1?? Dan kan ik dus Pacman spelen... Of is er spannender spul voor die versie? Anders lijkt het me nauwelijks de moeite namelijk.. Of vergis ik me daarin?

Tja, het is natuurlijk aan jouzelf of het de moeite is...

En je kan natuurlijk altijd op zoek gaan naar een lijst spellen die zijn uitgebracht voor b.v. de ps1. Zoveel gedoe zijn de emulatoren (de goeden tenminste) nu ook weer niet.

Hmm, misschien toch een pogingkje waard in dat geval..

Dank zover. Ik zal es kijken wa'k zien kan. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan