eMule blijft laag

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Ik heb van alles geprobeerd, maar ik krijg mijn hoge ID in eMule niet meer terug. Ik heb 'm wel hoog gehad, maar hij is nu al weken laag en ik weet niet vwat ik kan doen. Poorten open gezet in Windows Firewall, poorten geweijzigd en die open gezet en zelfs ter controle de firewall maar helemaal uit gezet. Ook nmodem (ik heb geen router, slechts een gewoon bedraad modem van speedtouch), maar de ID blijft laag. Heeft iemand nog een tip? Een verwijzing naar de eMule-gebruiksaanwijzing hoeft niet, want die ken ik uit m'n hoofd....:(

E-mule laag

Ik heb dit probleem ook gehad en via de software van mijn telefoonmodem (gekoppeld aan het internetmodem van de provider) opgelost door de betreffende poorten te forwarden.
Als je ook een dergelijke combinatie gebruikt (separaat internet en telefoonmodem, maar wel aan elkaar gekoppeld), moet je het alsvolgt doen :
1. In de software v.d. tel.modem, de defaultsettings herstellen;
2. Telefoonmodem 'tijdelijk' loskoppelen, PC uitzetten, starten en weer uit;
3. Telefoonmodem weer aansluiten en PC starten;
4. Vervolgens de betreffende acties in de software v.d. tel.modem uitvoeren, het zogenaamde forwarden.

Succes.

Hallo Yari, bedankt voor je reactie. Ik begrijp het niet helemaal. Ik heb maar 1 modem, en dat is degene van internet. Ik werk met ADSL. Verder heb ik niets anders dan een splittertje die enerzijds naar mijn telefoon en anderzijds naar mijn modem loopt....
Overigens heb ik al wel het modem gereset, van de stroom afgehaald, etc, etc...

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Ook nog te proberen :
1. Diverse settings in de menu's van Voorkeuren (met name die in verbinding en uitgebreide instellingen zijn van belang).
2. Eventueel E-mule opnieuw installeren. Ik gebruik nu versie 0.47c

Je zou ook kunnen proberen de UDP poort uit te zetten in de connectie-eigenschappen/instellingen van eMule (vinkje weghalen). Mij is het nooit gelukt om die effectief te laten werken (heb precies hetzelfde als jij: Speedtouch Home, pc rechtstreeks aan de modem, dus niet via een router).

Tijs.

Ik ben nog niet veel verder/ Ik had eMule al een keer opnieuw geinstalleerd en heb net de UDPpoort uuitegschakeld, maar ID blijft laag.
Is het niet zo dat je, net als bij een router, door het ingeven van een numeriek adres in explorer in de modem zelf kunt komen?

Dat klopt, in jouw geval (indien speedtouch home of speedtouch pro) moet je een vast ip-adres geven aan je netwerkkaart (bijv. 10.0.0.10) en dan verbinding zoeken met het configuratiescherm van de modem via: http://10.0.0.138

Overigens heb ik misschien wel een ideetje waarom je id zo laag is, dat kan de beperking zijn van SP2 dat het aantal gelijktijdige TCP connecties is afgeknepen.

Haal hier de patch, maar lees aandachtig hoe je hem installeren moet. Heb zelf het aantal connecties op 50 gezet, en altijd hoge id gehad.

Overigens is (zover ik begrepen heb) ook de snelheid van je verbinding van enige invloed of je een hoge id krijgt. En zou de hoeveelheid door jezelf gedeelde bestanden en de totale grootte ervan er ook nog wat mee te maken kunnen hebben?

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoi Tijs,
Ik ben even met je adviezen aan de slag gegaan. Ik kon met dit IP zo in het modem komen, ondanks dat mijn instellingen van de netwerkkaart op automatisch staan. Maar al met al kan ik in de modemconfiguratie weinig vinden van iets dat lijkt op het openzetten of forwarden van poorten.....
Vervolgens heb ik je link gebruikt, maar op die pagina kan ik heel wat patches ophalen. Ik heb geen idee welke ik moet gebruiiken en vanwege je waarschuwing durf ik mijn vingers er (nog) niet aan te branden...

Ik heb verder een ADSL-verbinding en deel zowat mijn hele verzameling aan audio en video, dus dat lijkt me het probleem niet te zijn.,...

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Je hebt waarschijnlijk NAT aangezet in je modem, en dan krijg je een 10.x.x.x adres automatisch, klopt dat? (Nakijken via: Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig)

Heb je NAT aanstaan, dan moet je via Telnet 10.0.0.138 poorten openzetten.

Hier is de handleiding ervan.

Doe dat met het NAT Create commando. Voorbeeld: Het forwarden van poort 3389 (Extern Bureaublad), je ip-adres 10.0.0.10

nat create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.10 inside_port=3389 outside_addr=0 outside_port=3389

Voor UDP: protocol=udp in bovenstaande regel.

Ikzelf heb mijn Speedtouch Home transparant staan, vandaar dat ik wel een 10.0.0.x adres moet geven aan mijn netwerkkaart om in de grafische vormgeving te komen. Ik krijg dus direct het ip-adres van mijn provider, en niet van mijn speedtouch.

Forwardinglijst nakijken met:

Hoi Tijs,
Ja, het klopt. NAT staat aan in mijn modem.
Maar het overige......:confused:
Het spijt me, maar ik begrijp er helemaal niets van. Ik kom in de handleiding wel het NAT create Commando tegen, maar ik heb werkelijk geen idee wat ik moet doen. Je noemt ineens Telnet, ik zou niet weten wat of wie dat is....:confused:
Evenals extern bureaublad???
Sorry, ik denk dat dit voor mij 3 bruggen te ver is. Ik denk dat ik dit alleen kan met een stap-voor stap ondersteuning via telefoon ofzo. Heel jammer, maar bedankt voor je hulp...

Telnet (en hoe het er dan uit komt te zien) staat allemaal ook in de handleiding. Aanroepen met:

Start -> Uitvoeren -> telnet 10.0.0.138

En m.b.t. Extern Bureaublad: Ik gaf alleen maar een voorbeeld.
Zelf moet je dat 10.0.0.10 adres vervangen door die van jezelf, en het 3389 poortnummer vervangen door de poort die je wilt laten forwarden.

Succes,

Tijs.

Als ik bij start-uitvoeren de opdracht 'telnet 10.0.0.138 ' invoer, verdwijnt het dosscherm gelijk uit beeld.....

Misschien een firewall probleem? Zet die (tijdelijk) even af en probeer het dan opnieuw.
Voor meer meldingen, maak de aanroep: Start -> Uitvoeren -> cmd /k telnet 10.0.0.138

Eventueel doe je de verbinding niet met het telnet commando, maar met Hyperterminal (Start -> Alle programma's -> Bureauaccessoires -> Communicatie -> Hyperterminal -> Een naam verzinnen -> Verbinding maken via: TCP/IP (Winsock), host-adres 10.0.0.138).

Zie de handleiding waar ik je de link al van gegeven heb wat je had moeten kunnen verwachten bij een telnet sessie met je Speedtouch Home of Speedtouch Pro en hoe je in moet loggen.

Werkt perfect hier, ook met Hyperterminal.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Het is me niet gelukt. Dit is gewoon te moeilijk voor mij. Helaas. Bedankt voor jullie hulp. Ik heb inmiddels internetplusbellen besteld en daar krijg ik een ander modem bij, dus ik ga er niet verder meer mee brzig. Ik wil jullie bedanken voor je hulp.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan