Emule instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Berichten
2.170
Ik werk veem met Emule, een client van Edonkey. Ik heb altijd een hoge ID gehad, maar na een crash lukt het me niet meer die te halen. Ik begrijp op de FAQ dat het te maken kan hebben met het openstellen van de goede poort of het instellen van de router. Aan de router heb ik niets gewijzigd, dus het zou met de poort te maken moeten hebben. Ik heb daar totaal geen sjoege (verstand) van. Wie kan mij helpen?
 
Soms kan een LOW-ID ook aan de servers zelf liggen.
Ik heb Emule nu ff niet meer geinstalleerd,
Maar ik dacht dat ik poort 4662 en poort 80 had staan.
 
Geplaatst door crash
Soms kan een LOW-ID ook aan de servers zelf liggen.
Ik heb Emule nu ff niet meer geinstalleerd,
Maar ik dacht dat ik poort 4662 en poort 80 had staan.


Ik geloof niet dat het aan de servers ligt. Als ik op een andere inlog, blijft de ID laag. Poort 4662 is idd de standaardpoort, maar waar zou ik poort 80 moeten vinden? En nog belangrijker, waar vind ik info over poorten? Ik weet daar dus helemaal niets van.
 
Er zijn wel sites met info over Lowid en poorten, maar daar staan als je wat verder kijkt, verboden links tussen... okies?:D
En ik kan ook geen PB meer geven, misschien is handig als jeje mail even in mijn PB dumpt.(als dat nogwel kan tenminste)

****:p ik druk wel even op je banner
Groetjes
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door gompie1304
Ik geloof niet dat het aan de servers ligt. Als ik op een andere inlog, blijft de ID laag. Poort 4662 is idd de standaardpoort, maar waar zou ik poort 80 moeten vinden? En nog belangrijker, waar vind ik info over poorten? Ik weet daar dus helemaal niets van.
Ik had hier(zie screenshot) poort 80 bij "clientport" ingevuld.
attachment.php
 

Bijlagen

  • emul 1.jpg
    emul 1.jpg
    49,1 KB · Weergaven: 293
Nou, ik begrijp er geen zak van. Ik heb alles geprobeerd, maar ik hou maar een LowID. Zou ik niet toch iets in de router moeten veranderen? En zo ja, wat dan? Ik heb een Edimax.
Of zijn er nog andere mogelijkheden. Voorheen spnste Emule zo lekker. Mijn provider begon al te klagen. Nu mag ik blij zijn als ik 5 kb/sec binnenhaal.
 
Ah dat is erg jammer gompie,

Maar je hebt alwel geprobeerd de poorten juist in te stellen? Is dat al wel gelukt? Want zonder de juiste poorten open, blijf je tot in sint-job-in't- goor firewalled.

De andere mogelijkheid is om de overnet cliënt te installeren, die gebruikt geen servers maar nodes.
Maar ook daar kun je firewalled geraken en een bijkomend nadeel is dan ook dat je niet de bestanden deelt met emule/edonkey gebruikers.
(genoeg gebruikers overigens, dat wel)

Verder ben ik soms ookwel firewalled bij het inloggen, maar ik zet de optie slimme lowid bij verdingen aan waardoor emule blijft verbinden met servers tot een high-id is aangetroffen.
Maar ik heb dan ook geen router.
 
Laatst bewerkt:
ha temptation. fijn dat je nog even reageert. ik heb dus geen idee hoe ik de poorten in mijn router moet openen. heb er absoluut geen verstand van. overigens heeft de ezel z'n blindoek inmiddels af, maar een lowID heb ik nog steeds....
 
Hier iig een link waarmee je kan testen of je lowid of een high-id zou krijgen.

http://www.thedonkeynetwork.com/connection_test
(hoef je niet telkens emule op te starten)

Ik hoop dat iemand dit leest die edimax routers kent om dit probleem op te lossen, ondertussen zoek ik nog even een of ik een handleiding kan bespeuren mbt edimax@emule.
Weltrusten alvast...
 
bedankt vast. welterusten. morgen probeer ik de test.
 
ik ben nog niet veel verder. ik ben eigenlijk op zoek naar een site die een goede en heldere uitleg geeft van zaaken als: poorten, UDP, etc. Mogelijk kan ik dan mijn router de juiste instellingen meegeven...
 
ik stuur hierbij een bijlage mee van een print uit mijn router. kan iemand mij vertellen wat ik moet invullen om een hoog ID te krijgen?
 
Geplaatst door @temptation
Ah dat is erg jammer gompie,

Maar je hebt alwel geprobeerd de poorten juist in te stellen? Is dat al wel gelukt? Want zonder de juiste poorten open, blijf je tot in sint-job-in't- goor firewalled.

De andere mogelijkheid is om de overnet cliënt te installeren, die gebruikt geen servers maar nodes.
Maar ook daar kun je firewalled geraken en een bijkomend nadeel is dan ook dat je niet de bestanden deelt met emule/edonkey gebruikers.
(genoeg gebruikers overigens, dat wel)

Verder ben ik soms ookwel firewalled bij het inloggen, maar ik zet de optie slimme lowid bij verdingen aan waardoor emule blijft verbinden met servers tot een high-id is aangetroffen.
Maar ik heb dan ook geen router.

Temptation,
Ik heb met Emule ineens een tijdlang goed kunnen werken, zonder firewalled te zijn. Ineens deed ie het weer. En nu ineens weer niet (weer dat blinddoekje...)Maar Emule vind ik eigenlijk nix, want het gaat wel ontzettend ten koste van de surfsnelheid. Bovendien wordt mijn zoon dan steeds uit zijn online spellen gegooid. Ik heb je tip overgenomen om eens met Overnet te gaan werken, maar idd, daar heb ik precies hetzelfde probleem: Firewalled. Ik behoud overigens wel meer surfsnelheid. Ik heb de helpfunctie natuurlijk bekeken, maar die wijzen toch ook weer op het 'forwarden' van poorten. En daar begrijp ik gewoon helemaal niets van. Is er nergens een goede beschrijving van poorten/routers en dergelijke, die een leek begrijpt? Of kan jij (of een ander natuurlijk) helpen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan