Emule.nl op zwart door teveel bezoekers...

Status
Niet open voor verdere reacties.

gezina

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Berichten
12.948
Emule.nl op zwart door teveel bezoekers.
Woensdag, 28 januari 2004 - Emule.nl is uit de lucht. Niet door de juridische dreiging van filmdistributeur A-Film, maar doordat er teveel bezoekers kwamen.

Citaat: "Ik ben nog niet van plan om de site om die reden uit de lucht te halen", aldus Van Es die inmiddels een advocaat in de arm heeft genomen. "Op 1 februari gaat de site gewoon weer de lucht in. Alleen als mijn advocaat zegt dat ik de site lopende het onderzoek beter uit de lucht kan halen, zal ik dat doen." Verder lezen.

Bron: webwereld.nl
 
Laatst bewerkt:
lol:p zo zie je maar, als het gratis is...
Best komisch wel, nu krijgt edonkey meer klanten, terwijl het tegenovergestelde juist de bedoeling was...:D
 
Emule nl, is aan eind van de maand altijd een dag of twee uit de lucht, dit is niet nieuws.
Vroeger toen er maar een handjevol gebruikers waren was er genoeg bandbreedte.

Ik begrijp alleen het LOL icoontje niet ....er valt weinig te lachen??

Mike
 
Hehe ik vind het anders ook wel grappig, dan word er zo veel aandacht besteed aan het uit de lucht halen op allerlei nieuws sites, dat ie van zelf al de lucht uit gaat omdat het ineens zo druk is :)
 
Filmwebsite vlucht uit greep Nederlandse wet

De internetpagina emule.nl die onder druk van filmdistributeur A-Film en de stichting Bescherming Rechten Entertainment Industrie Nederland (Brein) uit de lucht ging, zet zijn activiteiten vanuit Australië voort.

Het adres van de internetpagina is veranderd in http://emulenl.com/ De distributeur en Brein menen dat de pagina inbreuk maakt op auteursrechten door te linken naar filmbestanden op internet.

Met de extensie .com en door de verhuizing van de inhoud naar een Australische computer omzeilt de internetpagina de Nederlandse wet. "Laat Brein nu maar zien wat ze kunnen. Helemaal niets", aldus de maker donderdag.

Hoge boetes

A-Film sommeerde de Nederlandse internetpagina emule.nl in januari links naar bestanden van films die de maatschappij distribueert, te verwijderen. De distributeur dreigde met hoge boetes. Uit de brief die A-Film stuurde bleken vooral de links naar bestanden van de succesvolle trilogie Lord of the Rings in het verkeerde keelgat geschoten. "Maar ook die links staan weer op de nieuwe pagina", legt oprichter M. van Es uit.

Hoewel de pagina is verhuisd, verandert aan de activiteiten niets. Van Es onderhoudt de website nog steeds, al staat deze niet meer op zijn naam. Ook het handvol vrijwilligers dat hem assisteerde gaat gewoon door. De maker van de internetpagina zegt dat de naamsverandering geen invloed heeft gehad op het aantal bezoekers. Wekelijks kijken 100.000 mensen op emulenl.com.

De jurist van A-Film was donderdag nog niet op de hoogte van de nieuwe activiteiten op emulenl.com. Of en hoe de distributeur weer stappen gaat ondernemen, kon hij donderdag daarom nog niet zeggen. Bij de stichting Brein was donderdag niemand bereikbaar.

Bron: nu.nl
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan