eMule ports werken niet op netwerk :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johnny21

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2004
Berichten
12
Hallo hallo!

ik heb nu sinds ongeveer twee maanden een nieuwe computer boven en heb deze verbonden met de computer beneden, zodat ik boven ook kan internetten :) Alles werkte tot nu toe prima...

Een paar dagen geleden heb ik eMule op mijn computer (boven) geïnstalleerd, maar doordat mijn computer boven de poorten 4662 (TCP) en 4672 (UDP) op de één of andere manier niet kan openen, krijg ik bij eMule telkens een LowId, wat resulteert in langzame connecties met de servers.. Op de computer beneden doet eMule het wel perfect en maakt hij wel gebruik van de poorten 4662 (TCP) en 4672 (UDP). Mijn vraag is dus: hoe kan ik deze poorten ook boven open zetten zodat ik eMule ten volste kan benutten?? Ik heb wel eens wat gelezen over port forwarding, maar hoe gaat dit in zijn werk? Hier heb je toch een router voor nodig?

Voor de duidelijkheid hier nog even een beschrijving van hoe mijn netwerk eruit ziet:
De computer beneden heeft twee netwerkkaarten: één waar de internetverbinding (kabel) naar toe gaat, en één die via een crossed cable is aangesloten op de computer boven. Internet doet het perfect op beide computers, alleen eMule dus niet op de computer boven :( ook door de poorten in de Firewall van Windows XP op te nemen hielp niet :(

Alvast bedankt voor de hulp!:D
 
Hey bedankt voor je antwoord!

Ik heb op allebei de computers de firewall uitgezet, maar ook dit helpt niet :(
Ook al staat de firewall trouwens aan, dan doet eMule het wel goed op de computer beneden (maar dus niet op de computer boven).

Beneden kunnen de poorten dus wel gebruikt worden maar boven niet :(

groetjes Johnny
 
Heb je al geprobeerd even andere poorten in te stellen?
 
Andere poorten? Bedoel je dat ik die poorten gewoon bij eMule moet invullen? Maakt het niet uit welke poortnummers ik gebruik dan? (Kan ik dus gewoon maar een nummer invullen of gaat dat niet zo makkelijk?)
 
In principe kan je iedere poort gebruiken. Bepaalde poorten worden natuurlijk wel voor andere doeleinden gebruikt. Je kan de poorten aanpassen Bij voorkeuren/verbinding. Het lijkt me het proberen waard.
 
Hey!

Nou het is gelukt hoor! Ik heb sinds gisteren namelijk BitLord op mijn computer staan (dat is een BitTorrent-cliënt) en die werkt op TCP-poort 20553. Deze poort is ook automatisch gedeblokeerd in mn Windows XP Firewall. Ik heb dit nummer ook als poortnummer ingevuld op eMule en nu doet ie het wel goed!!

Nog bedankt voor je hulp Wim! :thumb:

groetjes Johnny:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan