Emule uploads stoppen

Status
Niet open voor verdere reacties.

KJP

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2004
Berichten
16
Ik wil graag geen uploads meer toestaan via Emule. Gedeeltelijk is mij dit ook gelukt. Mijn probleem heeft betrekking op de bestanden die ik aan het downloaden ben, deze worden namelijk meteen (tijdens mijn downloaden) weer door anderen ge-upload. Hoe kan ik dit voorkomen?

Ik zou graag anderen laten uploaden, de muziek-, film- en software-industrie is al rijk genoeg vind ik. Maar het is nu eenmaal strafbaar en ik heb geen zin in problemen.


Alvast bedankt!
 
De bestanden die je aan het downloaden ben staan in de map Temp van eMule. Ik heb ook al gezocht naar een oplossing, maar op één of andere manier is dit mij niet gelukt.

Ik hoop dat iemand anders wel een oplossing weet.
 
Geplaatst door rve123
De bestanden die je aan het downloaden ben staan in de map Temp van eMule. Ik heb ook al gezocht naar een oplossing, maar op één of andere manier is dit mij niet gelukt.

Ik hoop dat iemand anders wel een oplossing weet.

Dat Temp-mapje precies! Ik denk dat er wel iemand is die hier raad mee weet. Ik zag een aantal dagen geleden een interview over deze zogenaamde criminele aktiviteiten en iemand beweerde dat het geen probleem was dit te blokkeren. Maar die jandoedel heeft natuurlijk niet uitgelegd hoe!
 
Hopen dat hij gelijk heeft, want hij kan het natuurlijk ook zeggen om niet in de problemen te komen.

We wachten af.
 
Met eMule is dit volgens mij niet mogelijk.
Als je niets wilt delen, krijg je ook niets (wel logisch trouwens).
 
Geplaatst door Admin_Frisian
Met eMule is dit volgens mij niet mogelijk.
Als je niets wilt delen, krijg je ook niets (wel logisch trouwens).

Ik wil wel delen, maar het mag niet.

Er zijn toch poorten voor in- en uitgaande data, kan ik daar iets aan fine-tunen?
 
wat je kan doen is het volgende:

bij het instellen van e-mule moet je zeggen welke mappen je wilt delen met andere e-mule gebruikers.
verwijs deze naar een lege map.
wat je download zet je weer in een andere map die je niet deelt
dit werkt 100%.

helemaal eerlijk is dit niet natuurlijk.
als iedereen dit gaat doen dan valt er straks weinig te downloaden.
 
En als je niets deelt resulteert dat in een lage ID.
En dát zorgt er weer voor dat je zelf weer weinig kunt downloaden.

Ik denk dat je met eMule niet zo bang hoeft te zijn voor brein.
Ik krijg het idee dat er moeilijk achter een IP-adres te komen is bij dit programma, bind me daar niet op vast trouwens.
Misschien dat er mensen zijn die daar weer wat over te zeggen hebben :)
 
er zijn speciale programma's voor.
heb daar eens een stukje van op tv gezien.
was erg indrukwekkend hoe het spoor te volgen is.

en ik zelf denk ook dat je nog niet bang hoef te zijn.
ze zijn momenteel aan het jagen op groot gebruikers.
zolang je maar niet te veel upload dan zal het wel mee vallen.

maar als de rechter eenmaal in het voordeel van brein gaat beslissen dan stop ik er gelijk mee.
want dan is iedereen wild waar op gejaagt gaat worden.
maar moet dat nog eerst zien.
dit zal zoveel rechtzaken opleveren dat de rechtstaat gaat dichtslippen.
zou wel raar zijn, moordenaars gan vrij uit en wij moeten een enorme boete betalen omdat we uploaden.
dat zie ik niet gebeuren.
of er moet een nieuwe wet komen dat je gelijk aangepakt kan worden maar dan is het gelijk over met downloaden.
en dat zullen de providers weer niet leuk vinden want dan gaat iedereen weer over op de goedkoopste abbo en dat scheelt hun weer inkomsten
 
er zijn speciale programma's voor.
heb daar eens een stukje van op tv gezien.
was erg indrukwekkend hoe het spoor te volgen is.

en ik zelf denk ook dat je nog niet bang hoef te zijn.
ze zijn momenteel aan het jagen op groot gebruikers.
zolang je maar niet te veel upload dan zal het wel mee vallen.

maar als de rechter eenmaal in het voordeel van brein gaat beslissen dan stop ik er gelijk mee.
want dan is iedereen wild waar op gejaagt gaat worden.
maar moet dat nog eerst zien.
dit zal zoveel rechtzaken opleveren dat de rechtstaat gaat dichtslippen.
zou wel raar zijn, moordenaars gan vrij uit en wij moeten een enorme boete betalen omdat we uploaden.
dat zie ik niet gebeuren.
of er moet een nieuwe wet komen dat je gelijk aangepakt kan worden maar dan is het gelijk over met downloaden.
en dat zullen de providers weer niet leuk vinden want dan gaat iedereen weer over op de goedkoopste abbo en dat scheelt hun weer inkomsten
 
Hoi,
een aantal mogelijke oplossingen zijn al gegeven.
Daar wil ik aan toevoegen dat men de mogelijkheid heeft om in eMule aan te geven of je wel of niet delen wilt, daar hangt meteen als consequentie aan dat je zelf zoals al gemeld werd minder of helemaal niets krijgt.
Je kan per bestand aangeven wat je wel/niet wilt delen.
Het is als eerder ook al is aangegeven ook zo dat als men een audio nummer download, men niet meteen die persoon ophangt, maar het is wel zo als men bij je thuis komt en men verdenkt je van illegale distributie op grote schaal, dan ben je de klos.
Dat kan men tegenwoordig ook aan je up/download gedrag zien vanuit je provider.
Men zou op die wijze de meeste gebruikers wel oppakken.
Een ieder die gebruik maakt van eMule, zou zich al heel gauw schuldig kunnen maken aan "misbruik".
Wellicht ten overvloede gedaan, maar toch.
Doe je voordeel ermee..
:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan