emule v0.46c

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Het programma emule werkt op zich goed voor het downloaden van o.a. mp3-tjes. Alleen weet ik niet zeker of alle voorkeuren eenduidig zijn opgegeven. Wie heeft hier ervaring mee en kan mij (ook m.b.t. het gebruik van servers) informeren.

Ik ben ook eMule gebruiker.

Ik gebruik maar één server. Dat is Razorback 2.0. Hier staan gewoon veel bestanden op.

Maar wat wil je allemaal weten over de servers??

emule-servers e.d. (vervolg)

Waar en hoe kan ik zien dat de server Razorback 2.0. in gebruik is. Ofwel, worden servers bij het opstarten van emule automatisch geactiveerd en hoe kan je slechts 1 bepaalde server in werking stellen. En wat stel je met zoeken als beste optie in onder 'Methode', Server, globaal server, Kad netwerk of file donkey. Verder staat bij mij op het tabblad servers, rechtsonderaan onder informatie het volgende.

eD2K Netwerk
Status: Verbonden
IP:Poort: **.***.**.***:4662
ID: 1816632658
Hoge ID

eD2K Server
Naam: Razorback 2.2
Beschrijving: www.razorback2.com - dual opteron 248 16gb
IP:Poort: 64.34.162.138:5661
Versie: 17.7 (lugdunum)
Gebruikers: 364,931
Bestanden: 28,836,548

Kad Netwerk
Status: Verbinding verbroken

WebInterface
Status: Uitgeschakeld

Het laatste duidt geloof ik op de slechte samenwerking met zonealarm (hoe stel je dat het best in) en, wat mis ik - of gaat er fout - als de webinterface uitgeschakeld blijft.

Tenslotte, zijn er naar jou ervaring 'gunstige' downloadtijden en kan je nog iets zeggen over de voorkeuren.

Laatst bewerkt:
Ik heb nu dit staan:

eD2K Netwerk
Status: Verbonden
IP:Poort: **.**.***.**:4662
ID: 259016529
Hoge ID

eD2K Server
Naam: Razorback 2.0
Beschrijving: www.razorback2.com - dual opteron 275 16gb
IP:Poort: 195.245.244.243:4661
Versie: 17.7 (lugdunum)
Gebruikers: 1,095,280
Bestanden: 165,176,892

Kad Netwerk
Status: Verbinding verbroken

WebInterface
Status: Uitgeschakeld

Ik heb mijn IP-adres veranderd in ***

Jij hebt versie 2.2 van Razorback. Ik gebruik altijd 2.0.

Webinterface is zoals je ziet bij mij ook uitgeschakeld.
Kad-Netwerk staat ook uitgeschakeld. Dit zorgt voor wat extra bronnen, maar eMule wil er nog wel is op vastlopen.

De servers worden ververst en bijgewerkt wanneer je verbinding maakt met een server.

Ik raad het af om één server in te stellen. Ik heb ook Donkeyserver 1 en nog een paar als "vaste server". Dit omdat sommige servers wel is vol zijn of geen verbinding kunnen maken. Dan worden ze opgegeven als "dood" en na een aantal keer worden ze dan verwijderd uit de serverlijst.

Je hebt het over Zone Alarm: Zone Alarm en eMule gaan niet goed samen ook al is Zone Alarm goed ingesteld.

De downloadtijden verschillen natuurlijk. De grootte van een bestand, het aantal bronnen en natuurlijk de snelheid van je internet, dus hier kan ik niet echt veel over zeggen.

Je schrijft : "Ik raad het af om één server in te stellen". Maar als ik emuel start, zie ik bij eD2k altijd Razorback staan. Ik vraag mij af of ik dan nooit iets hoef te veranderen en ik volledig kan varen op de zogenaamde automatische piloot van emule. Oh en welke firewall gebruik jij i.p.v. Zonealarm ?

Yari02 zei:
Je schrijft : "Ik raad het af om één server in te stellen". Maar als ik emuel start, zie ik bij eD2k altijd Razorback staan. Ik vraag mij af of ik dan nooit iets hoef te veranderen en ik volledig kan varen op de zogenaamde automatische piloot van emule. Oh en welke firewall gebruik jij i.p.v. Zonealarm ?
Even vergeten te melden. In dat venster met servers kunnen je onder de lijst met servers klikken op "Log". Daar kan je zien met welke eMule geprobeerd heeft verbinding te maken.

Ik kies altijd handmatig voor Razorback 2.0. Zodra ik eMule zelf laat zoeken krijg ik bijna nooit Razoback 2.0.

Mijn Firewall is Sygate Pro. Er is wel geen ondersteuning meer sinds 1 december, maar zolang er geen echte problemen mee zijn blijf ik hem gebruiken:)

Verbinding

Zie bijgevoegde JPG van het menu Voorkeuren-verbinding;
Bij maximale bronnen per bestand stond na de installatie van emule
'default' 1000 ingesteld. Is die 1000 max. bronnen per bestand een correcte waarde ?
In de helpfunctie van emule wordt geen aantal genoemd in de relatie met de download en uploadwaarden van mijn Cable-wanadoo-Easy. De waarden daarbij zijn 1600 down en 330 up; door 8 gedeeld (staat in de help) betekent in mijn geval voor capaciteit ontvangen 200 down en 41 up, waarbij v.d. laatste waarde 75 % (is 30) bij verzenden moet worden opgegeven.

NB1 : Ik gebruik WinME, waarbij wordt aangeraden
het max. aantal verbindingen op 100 in te stellen.
NB2 : Inderdaad via vooraf Razorback als server instellen, werkt goed; maar is het dan toch zo dat emule 'zo nodig' wisselt van servers. Hoe werkt dit en kan je dat evt. beinvloeden ?

Bijlagen

• Verbinding.JPG
    Verbinding.JPG
    68,5 KB · Weergaven: 59
rve123 zei:
Je hebt het over Zone Alarm: Zone Alarm en eMule gaan niet goed samen ook al is Zone Alarm goed ingesteld.

Dit is onzin, draai ruim 2 jaar eMule in combinatie met ZoneAlarm en dat geeft geen problemen. Haalt afhankelijk van de bestanden die je download behoorlijke snelheden. Maar over het geheel is eMule gewoon traag, het voordeel is dat je voor zelden 'rommel' download

Sparkel zei:
Dit is onzin, draai ruim 2 jaar eMule in combinatie met ZoneAlarm en dat geeft geen problemen. Haalt afhankelijk van de bestanden die je download behoorlijke snelheden. Maar over het geheel is eMule gewoon traag, het voordeel is dat je voor zelden 'rommel' download
Hoog of laag ID?? Zone Alarm zorgt er namelijk bijna altijd voor daat eMule een laag ID heeft. Hierdoor kan je trouwens nog wel hoge snelheden halen, maar minder snel.

rve123 zei:
Hoog of laag ID?? Zone Alarm zorgt er namelijk bijna altijd voor daat eMule een laag ID heeft. Hierdoor kan je trouwens nog wel hoge snelheden halen, maar minder snel.

Hoog ID , ZoneAlarm Pro meerdere downloads. Klik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan