emule: you don't understand p2p

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Ik krijg in emule constant het bericht: you don't understand p2p en dan wordt vervolgens de verbinding met de server verbroken. En dat terwijl ik mijns inziens toch voldoende bestanden deel. Weet iemand hoe dit komt?

volgens mij staat hier het antwoord, alleen...........

hoe staat het met je talenkennis ? :D

welke versie gebruik je..., staat in voorkeuren aangevinkt gedeelde bestanden tonen aan "niemand"
Moet zijn vrienden of iedereen.

Mike

Heeft volgensmij te maken met exchange scource between clients.

Sources worden door de servers doorgeven aan alle clients(edonkey/emule/..) om makkelijker bestanden te kunnen downloaden van iemand die op een andere server zit ingelogd, wisselen alle clients opzich zelf ook sources met elkaar uit.
Deze source exchange zijn er in 2 vormen, in send en recieve. Je kunt zelf wel invullen welke van de 2 ten nadelen van jouw zou kunnen zijn.;)
Ik weet niet of edonkey dezelfde poorten hiervoor gebruikt als emule/overnet, maar ik denk dat je ergens een poortje hiervoor dicht hebt staan.

In geval van emule zouden dat nr. 3 en 4 zijn van deze poorten: http://members.ams.chello.nl/e.vanleeuwen13/faq/poorten.htm

Laatst bewerkt:
Ook kan deze melding volgensmij komen door een optie in de LSD mod,
Ik weet niet of je die gebruikt, maar ik ben hierdoor zelf laatst ook gebanned.:(

Laatst bewerkt:
Geplaatst door @temptation
Heeft volgensmij te maken met exchange scource between clients.

Sources worden door de servers doorgeven aan alle clients(edonkey/emule/..) om makkelijker bestanden te kunnen downloaden van iemand die op een andere server zit ingelogd, wisselen alle clients opzich zelf ook sources met elkaar uit.
Deze source exchange zijn er in 2 vormen, in send en recieve. Je kunt zelf wel invullen welke van de 2 ten nadelen van jouw zou kunnen zijn.;)
Ik weet niet of edonkey dezelfde poorten hiervoor gebruikt als emule/overnet, maar ik denk dat je ergens een poortje hiervoor dicht hebt staan.

In geval van emule zouden dat nr. 3 en 4 zijn van deze poorten: http://members.ams.chello.nl/e.vanleeuwen13/faq/poorten.htm

Hier zou het goed aan kunnen liggen. Maar wat vul ik in op de plaats waar ze 'any' aangeven in jouw link? Als ik 'any' invul, krijg ik te horen dat ik verkeerde waarden invul.

Geplaatst door @temptation
Ook kan deze melding volgensmij komen door een optie in de LSD mod,
Ik weet niet of je die gebruikt, maar ik ben hierdoor zelf laatst ook gebanned.:(

....en wat is LSD mod?

Ik heb niet veel ervaring met routers maar ik denk dat de local poort instellen op any 1 van de beperkende factoren is van een router tov een software firewall. Misschien weet iemand anders dit voor je, i hope...

LSD mod is een aangepaste emule zoals je die kan downloaden van emule-project.net.
http://www.emule-mods.de/

Geplaatst door gompie1304

Waarom zou ik deze 'aangepaste' versie downloaden en gebruiken? Wat zijn de voordelen t.o.v. mijn huidige versie?

Dat weet ik niet:D
Elke mod heeft zijn eigen handige opties,
is denk meer een kwestie van bekijken watvoor features elke mod heeft,
die beetje met elkaar vergelijken door de emule.exe van elke mod tijdelijk in je emule directory te zetten en kijken welke mod je het beste bevalt.
Over het algemeen zijn het vooral extra handigheidjes en lang niet iedereen haalt er ook hogere downloads mee.

Nou, ik ben even goed met jullie reacties aan het werk gegaan. Mijn router staat goed ingesteld en ik heb de juiste poorten openstaan, toch blijf ik maar berichten krijgen dat ik niets van P2P snap. Ik laat het er maar bij....
Bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan