eMule !?

Status
Niet open voor verdere reacties.

excelsior

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 dec 2002
Ik heb nu Emule, maar om het zacht uit te drukken wordt ik er niet echt wijs van. Er staan nu 4 downloads aan, maar downloaden doen ze niet, ik weet ook wel dat je een reputatie moet opbouwen, maar ook het delen van files wil niet lukken. Ik snap er nog niet zoveel van eigenlijk. En de zoekfunctie heb ik hier al gebruikt maar daar staat ook niet zoveel ' bruikbaars' in

Hoe stel ik in hoeveel bestanden ik wil delen ?

Ja al gekeken, maar vind ik niet echt een handige site

Ik ben er nu achter gekomen dat ik poorten moet open zetten maar hoe doe ik dat dan ?

ps
gebruik emule al een tijdje en is een uitstekend programma het gaat als volgt om met emule te werken eerst moet je verbinden met een server zodat je verbinding hebt met alle bestanden en aangezien dat er al bestanden in je lijst staan moet je verbonden zijn maar als je wilt poorten open zetten wat ik al gedaan heb is het om rapper te downloaden namelijk als je firewall dat tegenhoud krijg je een lage id betekend een lage verbinding dus normaal kun je downloaden zonder je poorten open te zetten maar wel traag en om te controleren of je een lage id hebt kijk eens rechts onder en als die wereldbol met rode pijltjes is betekend niet verbonden gele pijltjes lage id en groene pijltjes eenhoge id(snel downloaden)

Bij mij zijn het gele pijltjes wat kan ik daar aan doen ?

http://www.maxpert.nl/c246.html dit is je router maar, bij gele pijltjes is er niets aan de hand , je router werkt perfect dus snel downloaden maar wat zei je downloaden ze niet geef eens wat meer uitleg

Laatst bewerkt:
Het uploaden gaat niet en het downloaden ook niet of heel langzaam

dat is wel weinig maar de download snelheid hangt af van hoeveel personen dat bestand hebben en of die personen een snelle of trage verbinding hebben dus de vraag is nu of dat van alle bestanden zo traag gaat, maar emule kun je een beetje vergelijken met een pretpark waar je moet aanschijven voor een attractie dus hoe langer je wacht hoe meer personen je van kunt downloaden

Wannneer je in je settings je uploadsnelheid onder de 8 of 10 kb hebt ingesteld (moet je maar even testen) zit er een automatische grens aan je download snelheid. Wanneer je 10kb/s shared kan je je max download op onbeperkt zetten. Verder is het belangrijk dat je op de juiste servers inlogt, met veel bestanden en een hoge ping. Ik sorteer de serverlist altijd op bestanden en probeer er daar een paar vanuit die ook een redelijk hoge ping hebben.

heel juist maar als hij nieuw is denk ik niet dat hij al geprutst zal hebben in de opties of heb ik het mis

Maar wat zijn nu dus de tips: Ik moet wel veel laten sharen toch ? Dat moet ik doen door bij internetsite's het erop te zetten

Ik moet wel veel laten sharen toch ? Dat moet ik doen door bij internetsite's het erop te zetten

?wat bedoel je met het laatste
ps om iets op het emule netwerk te zetten moet je ze daarvoor niet op die sites posten hoor

Je moet toch files op internet zetten dat doe je door ed2k link te kopieeren naar clipboard en daarna op de site te plakken en toe te voegen

die sites bv sharereactor dat is alleen een site waar de link zich bevind naar het bestand op het emule netwerk maar op die site staan niet alle bestanden daar staan alleen de bekendste en zodat men er kan over praaten en uitleg geven erover. maar je moet niet iets op die sites plaatsen om het op het emule netwerk te krijgen als je iets wilt releasen dit is dan voor gevorderden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan