• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

En Als functieproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thorwald

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
dag mensen,

ben al geruime tijd bezig met dit rekenmodel (zie bijlage) ik heb een probleem bij het tabblad "berekening bijdrage ongehuwden" in deze berekening heb ik in het midden 4x een vrijlatingsbedrag. de eerste 2 vrijlatingsbedragen mogen alleen gebruikt worden als C3 öngehuwd" is de laatste 2 vrijlatingsbedragen mogen alleen gebruikt worden als C3 "gehuwd" is. Ik krijg dit niet meer in de aanwezige formule gepast zonder foutmelding.

ik loop er al te lang naar te staren :(; misschien dat één van jullie het ziet.

alvast bedankt iig.

gr

Thorwald

Bijlagen

welke formule?
zie nergens een foutmelding
en kan je de berekening naukeurige beschrijven?

wat zou je graag willen zien? gewoon uit de losse hand zonder rekening te houden met excel misschien ben je we op de verkeerde tour bezig

mvg bob

dag mensen,

ben al geruime tijd bezig met dit rekenmodel (zie bijlage) ik heb een probleem bij het tabblad "berekening bijdrage ongehuwden" in deze berekening heb ik in het midden 4x een vrijlatingsbedrag. de eerste 2 vrijlatingsbedragen mogen alleen gebruikt worden als C3 öngehuwd" is de laatste 2 vrijlatingsbedragen mogen alleen gebruikt worden als C3 "gehuwd" is. Ik krijg dit niet meer in de aanwezige formule gepast zonder foutmelding.

ik loop er al te lang naar te staren :(; misschien dat één van jullie het ziet.

alvast bedankt iig.

gr

Thorwald
Je kan toch ook gewoon in het EN(......;...;......) gedeelte ;C3="ongehuwd" toevoegen.
dus deze formule van cel G24:
Code:
=ALS(EN((I8<65);G21>'Variabele waarden'!B24;G21<'Variabele waarden'!C24);'Variabele waarden'!C24-G21;0)
wordt dan:
Code:
=ALS(EN((I8<65);G21>'Variabele waarden'!B24;G21<'Variabele waarden'!C24[B];C3="ongehuwd"[/B]);'Variabele waarden'!C24-G21;0)

p.s. de haakjes om I8<65 zijn overbodig.
p.s.2: Bij de 3 en 4 formule kan je toevoegen: C3<>"ongehuwd" of C3="nvt"

Laatst bewerkt:
Dat heb ik idd geprobeerd, werkt voor "ongehuwd", maar als de betreffende persoon gehuwd is krijg ik met onderstaande formule een "waarde" fout. hier had dan eigenlijk 0 moeten staan.

ALS(EN(I8<65;G21>'Variabele waarden'!C24);(G21-'Variabele waarden'!C24;C3="gehuwd")*'Variabele waarden'!B29;0)

voor bob;
voor bv het eerste vrijlatingsbedrag geld;

als persoon ongehuwd is en tussen de 18 en 65 jaar oud is en zijn inkomen ligt tussen 6275 en 6656 dan moet de uitkomst het verschil zijn tussen de laagste grens en zijn inkomen(g21) is g21 > dan 6656 dan moet de uitkomst 12,5% van het verschil tussen g21 en 6656 zijn

iig bedankt dat jullie er naar willen kijken

Laatst bewerkt:
je hebt bij de leeftheid verkeerd staan bij gehuwd
daar zit je probleem
daarom is het niet handig om cellen te verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan