En toen begon hij te roken....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Virus

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2001
Redding is onmogelijk, de patient is overleden, maar ik wil toch eens weten of iemand dit vaker heeft gezien/meegemaakt:

Ik wil een computer nakijken, welke mogelijk besmet was met virus. Ik zet hem neer, sluit toetsenbord, muis en monitor aan en zet er stroom op. Vervolgens wil ik de machine aanzetten, gebeurt niets en ruik een immense brandlucht. Direct alle stekkers eruit gehaald (na paar seconden), maar was al te laat.... Andere voeding geprobeerd: ploef! weg voeding....
De gehele computer is dood, alle onderdelen geprobeerd in andere computer, maar niets reageert meer, behalve de writer (....)

Herkent iemand dit? Wat zal hier de oorzaak van zijn? Gebeurt het wel vaker dat een voeding plof zegt?

Per ongeluk op de achterkant van de voeding het schakelaartje op 110 volt gezet ipv 230?

schakelaar?

Ik weet wat je bedoelt, en op de voeding staat ook input 115V~6A en 230V~3a, maar ik zie nergens een schakelaar...

Ben je zeker dat het de voeding is die ontploft is?

Geplaatst door Virus
Redding is onmogelijk, de patient is overleden, maar ik wil toch eens weten of iemand dit vaker heeft gezien/meegemaakt:

Herkent iemand dit? Wat zal hier de oorzaak van zijn? Gebeurt het wel vaker dat een voeding plof zegt?
misschien vind je dit wel interessant om te lezen?
toms hardware guide!
http://www.tweakers.net/nieuws/23897

Pieter, bedankt voor de link, erg interessant, ga hem even nader bekijken

Steve: daar was ik ook nog niet helemaal uit.... als de voeding niet goed was en die is "ontploft", zou een nieuwe voeding misschien niet kunnen zorgen dat het systeem weer gaat lopen, maar zou die nieuwe toch ook niet spontaan gaan ploffen? Het zou dus ook een andere oorzaak kunnen hebben, maar hoe kom ik daar in hemelsnaam achter? Alles is dood, behalve de writer... strange but true.... ik zie zo op het eerste gezicht ook geen vreemde dingen...

Nog een tip voor me?

Laat je reukorgaan misschien het werk doen.. Kast open kijken waar 't verbrandt ruikt. Misschien zie je ook ergens een zwarte plek.

De voeding stonk ontzettend, dus ik neem toch aan dat deze de oorzaak was... we gaan maar een nieuwe bouwen... bedankt in ieder geval voor jullie tips en links

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan