enable/disable veld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dencar77

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2013
Deze week was ik aan het proberen om een veld te koppelen aan een ander veld. Specifieker, wanneer ik in een veld een bepaalde gegeven kies, bv water, dat het andere veld "enabled" en ik dan vervolgens daar een andere keuze kan maken. Wanneer ik een ander gegeven zou kiezen, ipv water kies ik zand, dan blijft het ander veld "disabled".

Maar op de een of andere manier werkt dit niet in mijn database:

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-AH8IM464QGZ3.accdb

In onderstaande afbeelding zie je om welke velden het gaat. Wanneer ik in het veld Regio het woord Noord-Brabant intik dan zou ik dus graag het tweede veld "enabled" hebben, bij overige blijft deze "disabled".
scherm.jpg

De codering gebruik ik in het formulier "bij aanwijzen" en bij het veld Regio "na bijwerken".

Code:
Private Sub Form_Current()

If Me.cboomnRegio = "Noord-Brabant" Then
        Me.omnRegioafdeling.Enabled = True

Else
        Me.omnRegioafdeling.Enabled = False

End If

End Sub

Private Sub cboomnRegio_AfterUpdate()
    'Gebruik deze code om enable/disable omnRegioafdeling veld.
    If Me.cboomnRegio = "Noord-Brabant" Then

Else

End If
End Sub

Ik krijg het niet functioneel.

Je maakt een (vrij herkenbare) denkfout, nl. dat wat je ziet in de keuzelijst ook de waarde is die wordt gebruikt. Maar dat is niet zo: zeker als je een tabel gebruikt als bron voor een keuzelijst en niet een query moet je heel goed kijken welk veld de<Afhankelijke kolom> is. In jouw geval is dat de eerste, en dat is het sleutelveld en dat is een getal. Dus de code is (beter ook een andere gebeurtenis gebruiken):
Code:
Private Sub cboomnRegio_Click()
    If Me.cboomnRegio = 3 Then
    Else
    End If
End Sub

:o helemaal over het hoofd gezien. Bedankt, Octa. Ik zal eveneens de andere gebeurtenis erbij gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan