Enable RDC on Vista Home Premium

Status
Niet open voor verdere reacties.

No452354

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2010
Hoi,

Ik wil graag mbv MSTSC een connectie maken met een andere pc van mij. beide systemen draaien op Vista Home Premium. Nu had ik hier;http://www.unet.fi/fransblog/2007/08/30/enable-remote-desktop-connection-on-vista-home-premium/ een upgrade gevonden om het mogelijk te maken. Ik heb het dan ook gedownload en 'proberen te installeren' Maar weet niet zeker of ik dat goed gedaan heb. De volgende stappen heb ik moeten ondernemen:

1. Download termsrv.zip here
2. Extract Termsrv.zip to a temp directory
3. Start “Command Prompt” in Administrator mode (Run As Administrator)
4. Run the corresponding batch file for your Vista edition
5. Allow TCP Port 3389 on Windows Firewall or any other firewall product.
6. Done

Maar hoe gaat punt 4 in werk. Ik heb eerst een cmd in admin mode geopend. en toen domweg het Premium batchfile gedubbelklikt die vervolgens in een eigen CMD aan de slag is gegaan. Maar ik betwijfel of dat wel in admin mode is geweest dan.

Ik heb iig nog geen resultaat. als ik de pc wil benaderen via zijn ip adres (vodafone internet BLOX verbinding) wil ie geen connectie maken. Maar misschien dat vodafone poort 3389 standaard dicht houdt. Lokaal kan ik het niet proberen omdat ik niet meer als admin in mijn router komen kan om poort 3389 daar open te zetten.

iemand misschien een idee wat ik zou kunnen doen/proberen

ty.

Maar hoe gaat punt 4 in werk. Ik heb eerst een cmd in admin mode geopend. en toen domweg het Premium batchfile gedubbelklikt die vervolgens in een eigen CMD aan de slag is gegaan. Maar ik betwijfel of dat wel in admin mode is geweest dan.

Je moet er niet op dubbelklikken maar in dat commando window naar de map gaan waar dat bestand staat en het dan uitvoeren door de naam van het .bat bestand in te tikken. gevolgd door een Enter.

Of je klikt met de rechtermuisknop op dat bestand en kiest dan voor Uitvoeren als Administrator.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan