Encrypte hardeschijf kwijt?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

rickkil2

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2008
Hallo,

Ik moest bij mijn oom, een externe HD met bootable win7 maken.
Helaas ben ik eigenlijk alleen goed in programmeren, en weet ik bijna niks van de installatie van windows af. Laat staan van dat op een hardeschijf!
Nu wou ik mijn ego als computer nerd hooghouden in de familie en heb ik het toch geprobeerd met alle gevolgen van dien...

De laptop was een HP elitebook 8840p met geencrypte interne hardeschijf die alvorens windows opstart (Dus ik gok in de boot) een login scherm laat zien van het bedrijf waar die werkte.
Hij wou graag een bootable windows7 hardeschijf hebben om ook internet te hebben in het buitenland (waarschijnlijk heeft het bedrijf dat geblokkeerd ofzo).
Ik dacht dus windows op de externe hardeschijf te hebben geinstalleerd. Maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Het lijkt erop dat hij gewoon op de C schijf heeft geinstalleerd.
Ik kom nu dus nog alleen in de "nieuw" geinstalleerde windows7 die dus blijkbaar op C schijf zit.

Nu vraag ik me af, omdat deze internehardschijf geencrypt is hoor je daar niet in te komen. Dus lijkt mij het logisch dat deze niet geformateerd is. Dus, kan iemand mij vertellen hoe ik de OS terug krijg van zijn bedrijf (dus de geencrypte hardeschijf)?

Ik hoop dat iedereen het snapt, en dat ik het duidelijk uitgelegd heb. Mocht dit niet zo zijn, vragen zijn altijd welkom!

O heilige computer goden, help mij!
Hartelijk bedankt alvast,
Rick

Dat zal geen geëncrypte schijf zijn maar een laptop die in een domein hing en dus standaard met het domein account komt. De vorige installatie zal nu overschreven zijn en dat krijg je dan niet meer terug. Het kan wel zijn dat er nu een mapje met de naam Windows.old is waarin je zaken terug kunt vinden, maar die Windows installatie krijg je er niet mee terug.

Laatst bewerkt:
Om mij bij Edmoor aan te sluiten: ik denk dat de enige oplossing is om de laptop naar de IT van het bedrijf te brengen en de fout toe te geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan