Encrypted Mail OUtlook SSL?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Comisa

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2009
Berichten
7
Hi,

Ben in het bezit van Outlook, Office 2007, Windows 7
Verzend en ontvang email via POP3 accounts.

Temeer er gevoelige informatie verzonden kan worden, wil ik graag eigenlijk de beveiliging zoveel mogelijk opschroeven.

Maar heb niet echt een idee waar ik moet beginnen. Om binnen de functies van Outlook, en serverprovider (USA), het zodanig op te stellen dat mails alleen gelezen kunnen worden door degene die het behoeven.

Kan iemand mij inlichten over de mogelijkheden?
 
Hoi,

Het aardige van Windows (ook versie 7) is nu juist, dat je voor elke gebruiker een windowsaccount aan kunt maken.
Als je die van jou beveiligt met een wachtwoord, kan een ander dus ook niet in jou versie van Outlook; en dus ook niet in jouw mail ....
Voor het overige zou ik voorzichtig zijn met het instellen van allerlei 'download'-beveiligingen van mail in Outlook.
Mijn ervaring hiermee is, dat je ook geen mail meer binnenkrijgt van mensen die helemaal niet onder die beveiliging zouden moeten vallen.
En encrypted mail is alleen zinvol, wanneer je hierover steeds afspraken maakt met degenen waarmee je mail uitwisseld. Waarmee gezegd zei, dat dit slechts voor een beperkt aantal contactpersonen zal werken .... en voor een heleboel andere niet.

De beste beveiliging tegen ongewenst lezen van jou mail is:
1. Een (mail-)account waarvan anderen het wachtwoord niet kennen.
2. Het fysiek opslaan van je (outlook-)gegevens op een externe gegevensdrager.

Dit laatse heb ik zo geregeld: mijn PST-bestand staat op een USB-stick.
Niet in hoofdzaak vanwege veiligheid overigens, maar simpel omdat ik hetzelfde bestand dan kan gebruiken op zowel mijn pc, áls mijn laptop met Outlook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan