encrypted

Status
Niet open voor verdere reacties.

loc_dog

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2004
Berichten
169
hallo..
ik had vroeger een programma ''encrypted'' (ofzo iets)
hiermee kon je wachtwoorden zetten op bestanden..
nu had ik op heel veel foto's m.b.v. dit programma een wachtwoord erop gezet..
en ik heb dit programma een keer verwijderd..
Kan ik nog mijn foto's openen op een andere manier.?
 
De enige mogelijkheid om je bestanden nog te zien is het juiste programma terug te vinden. Je zal bij verschillende downloadsites in de "encryption"-afdeling moeten gaan zoeken en kijken of je je programma herkent.

1 vraagje: Wat is de extensie van je beveiligde bestanden?
(extensies kan je in XP zichtbaar maken door naar EXTRA >> MAP-OPTIES>> tabblad WEERGAVE het vinkje weg te halen voor "extensies voor bekende bestandstypen verbergen".)

James:)
 
hmm.. dan zal ikdus dat even gaan moeten zoeken..

maar ik heb windows 98..
Hoe kan ik dan naar mij ''extensie van mijn beveiligde bestand'' kijken? ( en wat betekend dat eigenlijk )
 
De 3 letters achter de punt is de extentie van een bestand. Die zie je normaal niet.

Om ze zichtbaar te maken kiest je in de Windows Verkenner voor Extra, Mapopties, tabblad Weergave, vink aan de optie De inhoud van systeemmappen weergeven, vink aan de optie Verborgen bestanden en mappen weergeven, vink uit de optie Extensies voor bekende bestandstypen verbergen en vink uit de optie Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen).

( weet trouwens niet meer of dat in 98 ook zo was :eek: )

Die extensies kunnen het programmatje verraden dat voor de encryptie zorg heeft gedragen :)
 
ok, ik heb bijna alles gedaan wat je zei.. Sommige dingen waren er niet.. Maar nu is de naam van het beveiligde programma wel langer geworden..

bijv. ''foto.jpg.Encrypted''

Dus de naam van de programma is dan encrypted ?
 
In dit geval niet echt een aanwijzing naar het programma, meer naar het feit dat ie encrypted is en dat ie in het jpg formaat opgeslagen is. Daar kunnen we niet echt wat mee. Heb je al gekeken waar James zei? of je er jou encryptie programma bij ziet?

Kijk bv eens hier :)
 
Laatst bewerkt:
ik heb wel op download.com gekeken..
Maar nog niet echt gezien.. Ik heb het programma al ongeveer een jaar niet meer, dus ik denk dat ik ook maar even op google ga kijken,, Als ik hem zie, weet ik het wel weer.
 
ik heb daar ook even gekeken.. daar stond die ook niet..
Maar ik kreeg het programma toen ik de pc al kocht..
Zal het dan in 1 van die boekjes staan, welke programma's je er allemaal bij hebt gekregen.. Of ik had ook zo;n ''bibliotheek-programma'' daar stond volgens mij ook wel iets in.. anders kijk ik daar eerst even..
 
jaa,, op die cd staat wel welke programma het is.
Easy Crypto 2000 heet die :)

Maar op die cd staat alleen, uitleg van de programma's..
Ik heb op download.com gezocht op hem te downloaden. maar daar was die er niet, en op google is er wel een site gegeven, maar die werkt niet meer, kan ik het nog ergens anders downloaden ?
 
bedankt James.. maar dat is niet de goede :(
Die had ik ook gevonden..
Easy Crypto 2000 en deze is Crypto 2000..
Ik heb geprobeerd de foto's te openen met deze bestand.. dan zegt die ''unlock eerst deze bestanden''
Maarja ik heb de naam van de programma, nu kan ik het wel zelf verder zoeken..
iig bedankt voor de hulp :D
 
Geplaatst door James007
De enige mogelijkheid om je bestanden nog te zien is het juiste programma terug te vinden. Je zal bij verschillende downloadsites in de "encryption"-afdeling moeten gaan zoeken en kijken of je je programma herkent.

1 vraagje: Wat is de extensie van je beveiligde bestanden?
(extensies kan je in XP zichtbaar maken door naar EXTRA >> MAP-OPTIES>> tabblad WEERGAVE het vinkje weg te halen voor "extensies voor bekende bestandstypen verbergen".)

James:)

Ik heb hetzelfde probleem als de TS, mijn extentie is .$#! Het was een blauw iccontje met een gele sleutel erop (dacht ik)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan