Encryptie & Decryptie

Status
Niet open voor verdere reacties.

dingesvandinges

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2006
Encryptie & Decryptie

Ik heb dit programmatje ondertussen in elkaar gezet met VB-2005.
Het is misschien erg simpel, maar als je voor de eerste keer VB-2005 gebruik is het nog best ff pittig.

Je zal misschien ook denken wat heb je aan dit programma, nou................. niet veel maar het is maar een oefening.

Je zal de werking vanzelf zien elke letter wordt uit het ASCII tabel opgehoogd met 3, maar dit is erg simpel weet iemand een andere manier??

Want om elke tekentje uti het ASCII tabel handmatig in te stellen lijk mij nou niet echt verstandig:rolleyes:

Bijlagen

genereer die 3 en voeg bij de file wat je gegenereerd hebt zodat je ook weer weet hoe te ontcijferen. kortom zorg ervoor dat niemand weet welke formule gebruikt is maar dat je het alleen kan lezen en dmv dat ontcijferen

genereer die 3 en voeg bij de file wat je gegenereerd hebt zodat je ook weer weet hoe te ontcijferen. kortom zorg ervoor dat niemand weet welke formule gebruikt is maar dat je het alleen kan lezen en dmv dat ontcijferen

Begrijp ik!
Maar goed dan moet je een formule bedenken maar wel dat hij niet 3x op dezelfde ASCII uit kan komen :confused:

In VB.Net zijn er aparte Encryptie en Decryptie namespaces...
Je kan dus vrij makkelijk iets veel beter versleutel en ontcijferen...
zoek eens op tripple DES om maar wat te noemen.

Topics uit 2007 zijn niet actueel meer en daar hoeft niet meer op gereageerd te worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan