Hallo,
In mijn excel bestand heb ik 3 kolommen met cijfers, het gaat over kolommen D, E en F. Als het cijfer echter gelijk is aan nul, dan is de cell blanco.
Ik wil in de blanco cellen nulletjes zetten.
Met dit proces worden uiteraard de gehele kolommen D, E en F doorzocht op blanco cellen en krijg ik uiteindelijk meer dan 65.000 rijen, omdat de niet-gebruikte cellen onderaan ook worden doorzocht.
Maar ik had graag een stop gezet op dit proces, want zolang er iets in kolom A staat, zou het proces moeten lopen. Van zodra kolom A leeg is, moet het stoppen.
Ik ken niks van VBA, dus ik kan jullie hulp gebruiken.
Kan ik een voorwaarde verbinden met de 'End With'? Of moet het anders?
Alvast bedankt,
Kim
In mijn excel bestand heb ik 3 kolommen met cijfers, het gaat over kolommen D, E en F. Als het cijfer echter gelijk is aan nul, dan is de cell blanco.
Ik wil in de blanco cellen nulletjes zetten.
Code:
Sub t_Zero_for_Empty()
'
' g_Zero_for_Empty Macro
' Zero where there is no number
'
'
With Worksheets("Sheet1").Range("D:F")
For Each cell In Range("D:F")
If cell.Value = "" Then cell.Value = 0
Next cell
End With
Range("A1").Select
End Sub
Met dit proces worden uiteraard de gehele kolommen D, E en F doorzocht op blanco cellen en krijg ik uiteindelijk meer dan 65.000 rijen, omdat de niet-gebruikte cellen onderaan ook worden doorzocht.
Maar ik had graag een stop gezet op dit proces, want zolang er iets in kolom A staat, zou het proces moeten lopen. Van zodra kolom A leeg is, moet het stoppen.
Ik ken niks van VBA, dus ik kan jullie hulp gebruiken.
Kan ik een voorwaarde verbinden met de 'End With'? Of moet het anders?
Alvast bedankt,
Kim