Ene div achter de andere?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Benandtimmies

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2009
Hoi allemaal!

Ik ben bezig met een nieuw Wordpress thema voor een weblog, en hierbij heb ik een probleem. Je vindt de voorlopige versie hier: http://nextcolor.nl/next/wp/

Zoals je ziet is het menu niet aanklikbaar. Dit komt doordat de lijn die er onder zit als een div eroverheen zit, om de wrapper die alles op zijn plaats zit te omzeilen.
Nu vroeg ik mij af, is er een mogelijkheid om die achter de menu div te krijgen, als achtergrond? Of is er een andere oplossing voor de tekst/logo/zoekbalk aanklikbaar te krijgen?

Alvast bedankt!

Tim.

Je kunt het element een negatieve z-index meegeven in je CSS, om het achter de andere elementen te krijgen. Een betrouwbaarde oplossing is om de hoogte van het ding op 1px in te stellen (de dikte van de lijn), en hem vervolgens met top:60px; op de goede plek te krijgen. Anders heb je kans dat het in IE6 niet goed werkt, die browser doet nare dingen met z-index. (die 60px kun je natuurlijk naar smaak aanpassen)

Het werkt! Enorm bedankt. Ik heb de z-index in de CSS ingesteld op -99, volgens browsershots.org lijkt het ook in IE nog allemaal recht te staan, hopelijk kun je er daarin ook op klikken.

Nogmaals bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan