ene muis beweegt snel en andere muis beweegt traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Adis

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2007
Berichten
30
Hallo iedereen...
Ik heb een vreemd verschijnsel; ik heb meerdere werkplekken en op iedere werkplek is een muisaanwezig. Echter, dit zijn niet allemaal dezelfde muizen (type/merk)..
Het vreemde is dat de ene muis sneller beweegt als de andere; dus moet ik iedere keer de muisinstellingen verlagen of verhogen, wat (beweeg) snelheid betreft.. Het zijn allemall optische muizen in de prijsklasse tot 20 euro... Alle muizen zijn bedraad op 1 na, maar van dit muisje zou ik het begrijpen..

Extra info: op 1 werkplek is een dockingstation aanwezig..dus ik werk met een laptop..

Kunnen jullie helpen zodat ik niet iedere keer de muisinstellingen moet aanpassen? PLease help..:thumb: bij voorbaat dank voor de inspanning...
 
Laatst bewerkt:
De ondergrond waar de muis opzit is verschillend ?

Gebruik je muismatten?

:)
 
ondergrond is verschillend tussen de twee werkplekken.. maar zelfs op 1 en dezelfde ondergrond ervaar ik verschillen..
Is er wellicht een algemeen muisprogramma dat diverse instellingen onthoudt en ze toepast als een type muis wordt ingeplugged?
thanks voor het meedenken.. (ik gebruik dus geen muismatten)..
 
Dan hebben de muizen verschillende resoluties, denk ik zo.
 
resoluties.. daaar zeg je me wat. .niet eerder bij stil gestaan..

Dit heb ik op internet gevonden. .en als het inderdaad de resoluties zijn dan zou ik er denk ik wel mee kunnen leven..

De resolutie geeft aan hoe nauwkeurig een optische muis is. Resolutie wordt uitgedrukt in dots per inch (DPI). Stel je voor dat een muis een resolutie van 2 dots per inch zou hebben. Dan zou de muis maar 1 beweginkje detecteren per inch (2.6 cm) die je de muis beweegt. Een hogere resolutie zorgt ervoor dat de muis veel kleinere bewegingen kan detecteren. De resolutie van optische muizen loopt uiteen van zo'n 800 tot 2000. De hoogste nauwkeurigheid wordt behaald met lasermuizen. Bij deze exemplaren zie je resoluties tot wel 2000 DPI.

Naast de resolutie van de muis heeft ook de kwaliteit van de CMOS invloed op de nauwkeurigheid. De refresh rate (verversingssnelheid) geeft aan hoe vaak per seconde de CMOS een beeldje kan maken van de muisondergrond. De refresh rate varieert per type optische mui van 1500 tot 6000.
 
Kijk eens of je wat muizen kan ruilen zodat je gelijke muis-resoluties op je stations hebt.
Dan is jouw probleem opgelost, en als iemand een andere reslutie krijgt dan is dat een kwestie van eenmalig instellen.
 
Met de software van logitech (mouseware versie 9) is het probleem opgelost. Ik herken zelfs geen vershil meer tussen een optische en mijn notebook laser muis (die altijd TE SNEL was)... SUPER! Thanks guys!

ISSUE SOLVED!:thumb::thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan