Ene spel wel andere spel niet..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Berichten
5.159
Hallo, waarom doet het ene spel het wel goed op een pc en de andere heel traag?? De pc voldoet aan alle systeem eisen van de spellen., maar toch snap ik niet dat een spel dan zo traag kan zijn.. als ik beweeg met mijn muis, dan komt het pijltje enkele seconde later er achter aan.. iemand enig idee hoe dat kan komen?
Video instellingen heb ik op auto detect gezet.
 
Om wat voor een pc gaat het dan precies?
 
Een AMD 2400 met een 128 mb geforce fx 5200 videokaart 512 mb ddr geheugen. Ik denk dat het daar niet aan ligt.
Het gaat in dit geval om het spel Far Cry
 
Far Cry is een van het meest veeleisende spel dat er momenteel op de markt is. Veel mensen hebben problemen met dit spel'
Op mijn AMD 2400 met geforce 4200 TI deed tie het alleen prima bij een resolutie van 800x600 en met handmatig nog wat video setting op low.
Belangrijk is ook dat je de laatste video drivers, DirectX en laatste patch van het spel hebt, versie 1.1 volgens mij.
 
Far Cry is behoorlijk heftig voor je pc. Ik heb um ingesteld op autodetect, alles ging toen soepel. Wanneer ik um instel op high dan een stuk minder.
 
Ik had hem ook ingesteld op autodetect.. maar dat werkte dus niet.. maar ik zal eens kijken wat hij op 800/600 doet en dan wat videosettings op low... en dan die patch 1.1 waar kan ik die vinden??
De nieuwste videodriver zit erop en direct x 9.0
 
Patch vind je hier

http://ubisoft-en.custhelp.com/cgi-bin/ubisoft_en.cfg/php/enduser/std_alp.php?p_sid=Xi5mya3h&p_lva=9069&p_li=&p_page=1&p_prod_lvl1=%7Eany%7E&p_prod_lvl2=%7Eany%7E&p_cat_lvl1=9&p_cat_lvl2=%7Eany%7E&p_search_text=&p_new_search=1&p_search_type=3&p_sort_by=dflt

en de nieuwste Directx is versie 9.0b

die kun je vinden op microsucks :)

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=nl&FamilyID=141d5f9e-07c1-462a-baef-5eab5c851cf5

Even opletten welke taalversie van windows je hebt

suc 6 :thumb:

P.S om zeker te weten welke direct X je hebt ga je naar Start >uitvoeren en type je dxdiag en dan OK
 
Laatst bewerkt:
Ik heb echt alles geprobeerd, maar zonder resultaat.
Update videokaart een patch, de instellingen veranderd maar het maakt allemaal niks uit.
Met andere spellen totaal geen problemen.
Dit spel draait op een AMD 1800 met 64 mb videokaart en 256 sdram geheugen wel goed, zonder ook maar iets aan de instellingen te hebben gewijzigd.
Iemand nog een idee??
 
:confused: damn

Ik weet hoe je engels is maar ik zag dit op het ubi-soft forum met een soort gelijk probleem.
Jouw video kaart staat er ook tussen, maar ook zat andere, et lijkt op een bug.
 
Ik geloof dat het aan de videokaart ligt.. als ik andere topics zo bekijk...

Iedereen bedankt voor de reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan