[Enemy Territory] Server maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekfct

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Hey

ik heb een server opgezet voor het spel Wolfenstein Enemy Territory..

nu kan ik zélf wel connecten, maar iemand anders komt op awaiting connection 382 en verder..

wat is hier een oplossing voor?

Meschien poorten openzetten Voor het Spel .
Ik neem aan dat het een Spel is?
Maak je gebruik van een router?

ja het is een spel, en het hele spel gaat om het verbinden met servers, en ik kan wel met alle andere servers verbinden..

zij dus niet met mij..

en ik gebruik wel een router maar weet daar het ww niet meer van :o

Je zult in de router inderdaad je poorten moeten forwarden.
Neem daarvoor hier eens een kijkje. (port 27950 als ik het goed heb?)

ja, 27950 tot 27965 :p

toch maar dat wachtwoord gaan zoeken... :eek:

edit: GEVONDEN!! :D nu maar ff die poorten opengooien, kijken of hij dan doet :D

Laatst bewerkt:
Je mag je vraag dan stellen in je eigen topic, want wat je nu doet is inbreken, en om dan hier door te gaan is ook niet netjes tegenover die ander persoon die jou probeert te helpen :)

Laatst bewerkt:
Je mag je vraag dan stellen in je eigen topic, want wat je nu doet is inbreken, en om dan hier door te gaan is ook niet netjes tegenover die ander persoon die jou probeert te helpen :)
:o sorry dat wist ik niet maar hij was tog al klaar en dit is al een ET vraag..

nee ik ben nog niet klaar, hij doet het nog niet :o

poorten opengegooid zoals op die site beschreven, nog steeds hetzelfde probleem

Je hebt wel het goede interne ip-adres ingevuld?
En deze is ook statisch? Dus niet dynamisch (uitgedeeld door de router zodat je iedere keer een ander ip-adres krijgt toegewezen).

euhm.. dat denk ik.. hoe kom ik hier achter dat ik het zeker weet?

Kijk even onder de eigenschappen van je netwerkkaart of daar een ip-nummer staat toegewezen (dus niet op automatisch, zoals in onderstaande afbeelding).

netwerkhand3.gif

Door in de Opdrachtprompt (onder het startmenu) de regen ipconfig/all in te typen, kun je ook zien wat je intern ip-adres is.

ik heb via ipconfig/all een scherm gekregen waar achter ipadres het adres staat wat ik ook gebruikt heb..

En je hebt niet zoals op bovenstaande plaatje (want die staat op automatisch), zelf dat ip-adres ingevoerd?

Dan weet ik het ook niet, het zou namelijk moeten werken.
Firewall of andere beveiligingsoftware die het zaakje tegen kan houden misschien?

ik heb precies dezelfde afbeelding..

ik heb dus bij de router de poorten open gegooid, en sygate personal firewall uitgezet..

het kan ook niet aan de instellingen van de server liggen dat ik daar iets fout heb?

Normaal gesproken niet.
De server geeft de standaard poort door, als je die dus forward naar je intern ip-adres moet dat altijd goed gaan.
Tenzij je twee servers hebt draaien, dan moet je handmatig een andere poort toewijzen in het config bestand.
niekfct zei:
ik heb precies dezelfde afbeelding..
Frisian zei:
En je hebt niet zoals op bovenstaande plaatje (want die staat op automatisch), zelf dat ip-adres ingevoerd?
Je moet dus eigenlijk niet dezelfde afbeelding hebben, of begrijp ik je nu verkeerd?

Je moet eigenlijk zoiets hebben:

attachment.php

ok.. niet dezelfde :p

wat moet ik hier dan allemaal invullen?

Dus toch, ik vond het al vreemd. :D

Kijk eens met ipconfig in je command box welk ip en andere adressen je krijgt toegewezen.
Voor dat handmatig in, in bovenstaand venster zodat deze dan niet meer automatisch kan veranderen.
In de meeste gevallen werkt dat gewoon.

NB, kies voor Voorkeur DNS server eens hetzelfde nummer als je Standaard Gateway.

Hopelijk lukt het nu.

geprobeerd, doet het nog steeds niet :(:shocked:

Vreemd.
Ik heb verder geen ervaring met de ET maar wel met de Quake 3 engine, en daaruit bestaat ook deze gamen.

Zover ik kan lezen gaat het hoofdzakelijk om poort 27960 en dan in UDP?
Dat heb je ook geselecteerd in je router?

De informatie is tegenstrijdig, je vind ook informatie over bepaalde TCP poorten die open moeten staan, met daarbij nog enkele UDP.

Bij poortforwarding zie je dit voorbeeld staan. Deze site heeft er voor gekozen om al deze poorten open te zetten voor zowel UDP als TCP.

Van Call of Duty uitgaande (ook draaiend op de Q3 engine) zou ik voor ET gaan voor poort 27960 en dan zowel voor UDP als TCP.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan