Energic wl-006

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dric
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Dric

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2006
Naar aanleiding van het vastlopen bij mn installatie even posten :)

Ik heb kabel van @home
Pc en laptop met beide win xp pro
Gebruik geen firewall (windows firewall als die telt)
De energic wl-006 wireless broadband router 11b, modem is de arris cm450b.
ik gebruik op de laptop de bijgeleverde pcmcia kaart en voor mn pc de wireless usb network adapter van sweex.

In princiepe kan ik gewoon contact maken met de router, zowel met kabel als wireless met laptop en pc.
Nadat ik bij de "host" mijn @home pc naam invoer en opsla krijg ik alsnog geen verbinding met internet, ook niet na herstarten van pc's of het resseten van modem en router :S Ik heb ook al kleine en grote letter geprobeerd maar het maak geen verschil.
Maargoed na al mijn kennis over t onderwerp gebruikt te hebben graag advies van de pro's ^^

Gegroet, dric

Hoe branden de lampjes op het modem? Heb je net @home of al een tijdje?

Ik heb nu al een maandje of 4 @home (budget versie)
Ik heb wel gewoon verbinding net als nu met een utp kabeltje direct uit mn modem, maar alle lampjes brander precies hetzelde ongeacht of ik wel of niet de router gebruik.

Dan zul je het in de router moeten zoeken. Reset de router eens en stel hem opnieuw in.

Ik heb mijn router en modem beide al gereset, alle nic's opnieuw geinstalleerd, heb wel gewoon verbionding kan de router in maar nog steedts hetzelfde probleem, naar mijn weten moet ik bij de host mijn cp nummer invullen en dan zou het moeten werken maar doet helemaal niets.

Aangezien je rechtstreeks wel verbinding hebt moet je cp of cc nummer daar ook in staan. Controleer deze nog eens met het cp of cc nummer in je router

na knippen en plakken geen effect,ik ontvang ook geen pakketje behalve als ik iets in de router verander.

Is het energic daadwerkelijk de naam van de router? Kan er weinig over vinden namelijk

Enige waar ik de router kan vinden is bij Dixons. Je hebt de kabel van @home wel in de wanpoort?

Zou het anders ook even niet meer weten. Enige wat je moet invullen voor @home is de naam die je van @home gekregen hebt

ja daarom, ik kwam er dus ook niet meer uit :) ik breng het ding wel terug, is ook lekker hopeloos zo :S

Als zo'n apparaat niet lekker werkt kun je echt zoeken totdat je een ons weegt. Mooi dat het nieuwe apparaat het wel goed doet :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan