Energie beheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

reumes

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2009
Hallo mensen,

ik heb een Acer Aspire laptop. Stond eerst Vista op, maar ik heb een downgrade gedaan naar windows XP. Het probleem bij windows XP is, dat het energiebeheer veel eenvoudiger is.
Als ik mijn laptop van de netstroom haal, word het internet echt rete traag. Waar ik bij Vista kon instellen hoe hard mijn cpu, gpu, etc draaide op bepaalde momenten kan dat bij XP blijkbaar niet.
mijn vraag is: is er een manier om in te stellen dat mijn internet ook snel blijft wanneer ik zonder netstroom zit?

specs:
ACER Aspire 6530G
AMD Turion X2 TL-70 2.0GHz
3GB RAM
AMD HD3650
Windows XP Professional SP3

probeer eens een kleine browser, zoals Google chrome
deze browsers laten alle overbodige toetres en bellen achterwege, beter geschikt voor laptops dus :thumb:

Met Chrome heb ik het zelfde probleem. Pp netstroom doet ie het perfect, maar op accu is internet echt super traag.

Deze laptop is ongeveer een half jaar oud. Zou het aan de laptop zelf kunnen liggen dan? want ik heb zelf echt het gevoel dat het iets is in windows xp. want in windows vista werkte het wel goed

En als je alles gewoon op volle toeren laad draaien als je zonder netstroom werkt is hij dan ook traag?
(Dus eigenlijk de identieke instellingen van netstroom overnemen naar zonder netstroom)

dat weet ik dus niet, behalve de slaapstand, schermhelderheid, etc. kan ik niks veranderen aan de energieinstellingen. is er een mogelijkheid dan om alles op volle toeren te laten draaien ?

en ja ik heb alle drivers geïnstalleerd. allemaal van de officiële acer site.

dat weet ik dus niet, behalve de slaapstand, schermhelderheid, etc. kan ik niks veranderen aan de energieinstellingen. is er een mogelijkheid dan om alles op volle toeren te laten draaien ?

Ik heb ook een Acer laptop en Win XP erop draaien en als ik bij Energiebeheer kijk ik bij de eigenschappen voor Energiebeheer en selecteer dan bij Energiebeheerschema's voor Altijd aan. Dan wordt er bij mij niks beperkt en blijft alle op "volle toeren" draaien....

normaal zou je CPU automatische een hoger aantal GHZ moeten pakken als er meer van de CPU gevraagd word, als ik dat van jou begrijp doet hij dit niet???

niet zozeer mijn cpu, ik denk eerder dat mijn netwerk kaart niet op volle toeren blijft draaien
want alles werkt perfect behalve het internet, maakt niet uit welke browser

Het enigste wat ik me nog kan bedenken is dat je nogmaals de netwerk driver download voor deze laptop en xp...

normaal zou je CPU automatische een hoger aantal GHZ moeten pakken als er meer van de CPU gevraagd word, als ik dat van jou begrijp doet hij dit niet???

Ten eerste wordt het gewoon snelheid genoemd en verder is het gewoon onzin, je processorsnelheid blijft altijd gelijk, ongeacht de belasting van het systeem.

Volgensmij zet XP zelf de hardware niet op een lager pitje, maar misschien dat er iets in te stellen is in het bios van de laptop, grote kans dat daar iets in staat van Energy Saver ofzo.

verder is het gewoon onzin, je processorsnelheid blijft altijd gelijk, ongeacht de belasting van het systeem.
Helaas moet ik je hierin geen gelijk geven. Zeker bij laptops wordt de processor snelheid terug geklokt als het systeem weinig hoeft te doen. Dit is een energie besparing.

Ik heb de drivers van de netwerkkaart opnieuw geïnstalleerd, maar het heeft niet geholpen. En nogmaals, het is niet mijn cpu, die klokt zichzelf netjes ophoog wanneer ik zwaardere toepassingen draai.

Het gaat ook helemaal niet om de CPU, je hebt de netwerkdriver dus opnieuw geinstalleerd.
En nog steeds als je, je netstroom eraf haalt gaat de netwerksnelheid naar beneden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan