energiebehoefte USB

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bazar

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2003
Ik heb een usb "sleutel" stick. Deze heb ik een tijdje niet gebruikt. Via deze computer blijkt dat ze niet wordt herkend. De omschrijving luidt:"Energiebehoefte van USB hub overschreden. Overigens de printer en de scanner die ook via die aansluiting lopen werken wel. Wat is er aan de hand?

usb

Hallo.

Even een externe voeding aansluiten op de usb hub.
je computer levert te weinig stroom voor de hub.
Dus even de voeding aansluiten die bij de hub zit en het probleem is opgelost.

Groeten Cees.
:thumb: :thumb:

Die staat permanent aan. Heeft die stick dan ook iets van voeding?

Heb je die stick al eens op een andere comuter geprobeerd.

Laatst bewerkt:
usb

Hallo.

Nee de stick heft geen externe voeding.
maar even nog een vraag zit je stick op de usb poort van de pc of op een hub.
als hij op de pc zit moet je een hub kopen met voeding en daar de stick op aansluiten.
Dan zou hij moeten werken en anders kan ik je niet verder helpen.

Groeten Cees.
:thumb:

Je kan je stick toch op een andere computer proberen en kijken wat voor melding je daar krijg.

Hoeveel USB poorten heb je? 4 of meer, sluit dan de printer en/of scanner op een andere USB poort. Een USB poort kan maar 500mA leveren, met name printers en scanner zonder eigen voeding zitten daar al dicht tegen aan een extra apparaat er op aansluiten zal dan te veel zijn. Je kan dit oplossen door de printer en/of scanner op een andere poort aan te sluiten of een HUB met eigen voeding op één van de poorten aan te sluiten.

Ja, en dan moet je er voor de volledigheid ook nog even bij aantekenen dat er "active" en "passieve" USB poorten zijn, ofwel direct gevoedde en indirect gevoedde poorten.

Je kan redelijk veilig aannemen dat de poorten welke in je systeemkast zitten "actief" zijn en dus beschikken over een directe voeding.
USB poorten die bijvoorbeeld in een toetsenbord zitten zijn buitengewoon handig, want je kan er zo lekker gemakkelijk bij, ideaal voor USB sticks enzo. Nadeel is dat deze poorten "passief" zijn, en dus voor wat betreft de energiebehoefte meeliften op dezelfde aansluiting als het toetsenbord. Er wordt dus meteen al gesnoept aan die 500mAh die meastro12 al noemde. Gevolg is dat er nog maar weinig overblijft van de stroomaanvoer. Als je dan bijvoorbeeld een USB stick of een optische muis wilt aansluiten op diezelfde poort, wordt de energievraag overschreden en werkt het simpelweg niet meer.

Oplossing is dus om dergelijke apparaten op "actieve" poorten aan te sluiten, en desnoods moet je aan een extra USB HUB in je systeemkast of een externe HUB met externe voeding.

Laatst bewerkt:
Door afwezigheid nu pas de gelegenheid om te reageren. Excuus!
Ik heb een hub met vier aansluitingen en een eigen voeding. De printer, scanner en soms de digitale camera kunnen gezamenlijk werken. De stick heb ik een tijdje alleen aangesloten op de hub en na verloop van tijd "meldde" hij zich en kon ik de gegevens via verkenner lezen. Het is kennelijk een kwestie van "opladen".
Terwijl ik het vorenstaande schreef, haalde ik de stick er uit en plaatste deze direct opnieuw in de hub. GEEN contact. Toen (zoals aangegeven) direct op de andere usb op de pc (moeilijk bereikbare plaats vandaar die hub) aangesloten en het werkte direct. Bedankt allemaal.

Dan zou je toch moeten weten hoeveel watt ze gebruiken en kijken hoeveel watt je hub aan kan.

Ik kan redelijk goed met de computer en software omgaan; de technische kant helaas niet. Ik stap naar een goede computerzaak en vertel wat mijn wens is; zij verstrekken mij "iets" en ik ga er dan van uit dat het goed is. Stom he?

Een printer en een scan gebruiken nogal de aantal watt, dan zou je deze moeten uitschakelen en kijken wat je usb dan doet.

humpe zei:
Een printer en een scan gebruiken nogal de aantal watt, dan zou je deze moeten uitschakelen en kijken wat je usb dan doet.

Dit is allemaal al verteld en het probleem is 'opgelost' :shocked:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan