Energiezuinige server

Status
Niet open voor verdere reacties.

fcg123

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2007
Berichten
87
Hoi,

Volgens mij staat hij hier wel goed :)

Ik zit een beetje met het idee te spelen om thuis een servertje in te gaan richten. Hij zal moeten gaan dienen als printserver, fileserver, webserver, backups van de andere pc's maken en misschien dat ik er een DHCP service op wil gaan draaien, en dan ook een AD, maar daar ben ik nog niet over uit.

Het gaat er vooral om dat hij niet al te veel opvalt op de energierekening, ik wil hem dus erg energiezuinig hebben, en hij mag niet teveel lawaai produceren, liefst helemaal niet natuurlijk

Ik heb een aantal componenten geselecteerd, het hoeft zeker geen monstermachine te worden, en meer geld als dit, ongeveer €300,00 wil ik er zeker niet aan gaan spenderen, tenzij het een échte broodnodige verbetering is.

AMD Sempron 64 LE-1250 32,00
GeiL 1 GB DDR2-667 12,90
ASRock ALiveNF6G-GLAN 49,00
Western Digital WD10EACS 89,00
SilverStone SUGO SG02-F 59,00
Seasonic S12II-330HB 52,00
Zalman ZM-F3 7,00

komt dus neer op 300,90 euro


Wat vinden jullie hiervan? ik heb vooral zitten dubben over het moederbord, en de harde schijf, wanneer deze crashed is waarschijnlijk alles weg, maar misschien dat ik dit op kan lossen door backups te maken met een externe harde schijf.

kom dus maar op met alle op en aanmerkingen ^^
 
Oke, ben nu aan het twijfelen geslagen wat betreft de behuizing en de voeding. Ik ben zonet http://www.alternate.nl/html/product/Behuizingen_Desktop/Antec/New_Solution_NSK2480/-1064564/?tn=HARDWARE&l1=Behuizingen&l2=Desktop+%2F+HTPC tegengekomen en het lijkt me opzich een prima kastje, maar kan zo'n desktop de warmte wel goed kwijt?

verder heb ik toch maar gekozen voor 2x 500 gb harde schijven, wel zeer zuinige dingen, 6,0 watt bij gebruik en anders 2.

En heeft de keuze van de voeding veel invloed op het verbruik van een servertje als deze?
 
Ik heb je topic die je gister al gemaakt had gesloten. 1x je vraag stellen is voldoende, maar deze staat in een betere sectie voor je.
 
Ik heb je topic die je gister al gemaakt had gesloten. 1x je vraag stellen is voldoende, maar deze staat in een betere sectie voor je.

Ik weet het, begon al te twijfelen of hij daar goed stond
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan