EnGenius ECB350

• Onderwerp starter Onderwerp starter WY79
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

WY79

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2010
Ik heb een EnGenius ECB350 gekocht, alleen ik weet niet hoe ik die moet instellen.
Je kunt hem instellen als access point, bridge, client en als repeater. Ik wil hem als access point instellen, alleen dan zie ik hem niet als draadloze in me lijst staan bij Windows draadloze netwerkverbindingen, dan zie ik staan: EnGenius1643C2. Ik had al een nieuwe naam aangemaakt. (SSID).

Zonder duidelijke schermafdrukken van je instellingen kunnen we hier niet veel mee.
Laat zien dat je hem als accesspoint hebt ingesteld, de wifi instellingen etc

Lijkt me niet juist dat we hier de handleiding moeten gaan nakauwen hoe het apparaat in te stellen, vandaar.

Tijs.

@dnties,

Wel een goede opmerking van je, maar denk je dat iemand daar aan denkt als het niet werkt!
Ik had de Engenius ingesteld als access point, maar daarna kwam ik er niet meer in. Ook zoiets raars. Maar ik begrijp dat kennelijk, zonder schermafbeelding van te maken, niemand me kan helpen.

A. Als je de accesspoint uitzet (stroom eraf), zie je dan nog steeds dat EnGenius1643c2 netwerk?
B. Als je er niet meer inkomt, reset het apparaat dan naar fabriekswaarden en begin opnieuw, waarbij je van elke pagina met jouw instellingen een schermafdruk maakt voordat je de instellingen op die pagina activeert.

Tijs.

Tijs,

Ik heb de Engenius gereset. Maar ben er nog niet verder aan de slag mee geweest. Het komt er op neer, dat ik gewoon niet weet welke instelling ik moet nemen.
Ik had al eerder een bericht geplaatst:http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/823345-Acces-point
Daar staat in hoe het netwerk precies in elkaar zit. Ik wil dus de Engenius in de plek zetten van de Linksys.

Wie o wie kan me verder helpen, ik kom er niet uit.

De handleiding is nu zelfs in een NL versie te downloaden, dus grijp je kans: hier
Een paar hints:
a. Stel tijdelijk een vast 192.168.1.x IPv4 ip-adres in op je pc (bijv. 192.168.1.99) zodat je de Engenius kunt bereiken op zijn 192.168.1.1 ip-adres. Zie pagina 8 van de handleiding. Dat zal ook in de ENG versie van de handleiding gestaan hebben dus ik vraag me ernstig af hoe je hier overheen gelezen hebt!
Zodra je het LAN ip-adres van de Engenius hebt veranderd naar 192.168.36.2 (zie pagina 18 van de handleiding) moet je op de pc het IPv4 ip-adres weer op Automatisch toewijzen zetten (dit geldt ook voor de DNS servers in hetzelfde tabblad). Je kunt daarna (de configuratie van) de Engenius bereiken op 192.168.36.2
b. Je moet in de Engenius kiezen voor Accesspoint Modus (zie pagina 12 van de handleiding).
c. In de Engenius kun je maar liefst 4 SSIDs activeren ("Enable" status aangevinkt). Die EnGenius1643C2 is er daar een van. Edit die (zie pagina 29 van de handleiding), zodat je eigen gekozen SSID er komt te staan. Laat alleen díe (door jouw gewijzigde) SSID op Enable status staan.
d. Vergeet niet alle gewijzigde instellingen in de Engenius ook echt op te slaan op het apparaat, via (afhankelijk waar je bent in de configuratie) te klikken op Save, Accept of Apply

Tijs.

Laatst bewerkt:
@dnties,

Bedankt voor je antwoord.
a. Had ik al gedaan.
b. Dat had ik gedaan.
c. Bij de eerste, die bovenaan staat, heb ik 'EDIT' gedaan. Toen ik heb ik de naam die bij SSID staat verwijderd, daar een 'nieuwe' naam neergezet. Daar heb ik de naam neer gezet die de oude Linksys had. Daarna heb ik op Save, Accept of Apply geklikt. Weet niet meer welke van de drie. ;)
d. Dat had ik dus gedaan.

Maar ik zal het nog wel eens proberen als ik terug ben op het werk. Heb nu vakantie.
Ik laat wel weten als het is gelukt.

WY79

Ik kom er nog niet uit.
Ik heb bij SSID een nieuwe naam neergezet, daarna daar op Apply geklikt.
Ik heb een ander ip adres ingevuld, zoals werd gezegd. (192.168.36.2)
Als ik bij 'Operation modus' kies voor Accespoint Modus en ik klik op Apply, krijg ik de volgende foutmelding: Network unreachable. Daarna komt bij SSID weer EnGenius1643C2 te staan.

Wat doe ik nog fout?
In welke volgorde/stappen moet ik de Accespoint instellen?
Of moet ik de Engenius instellen in een andere modus?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan