Engenius ECB9500

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruggeling

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2002
Ik heb de ECB9500 aangeschaft om een wat groter bereik te hebben.

Op mijn linksys router heb ik de WiFi uitgeschakeld.

Netwerkkabel van de ECB naar de router geplaatst.

Met 192.168.1.2 kon ik in de ECB komen.

Zodra ik bij System >> Operation Mode kwam en de ECB als Acess Point heb ingesteld moest ik een Ok geven en toen kwam hij met de vraag of ik op mijn linksys router wilde inloggen.

Ik kon helemaal niet meer op ECB komen.

Internet deed het wel, maar ik had een onbeveiligd netwerk.

Misschien heb ik wat stappen overgeslagen, maar ik denk dat mijn kennis tekort is, om hier verder uit te komen.

Wie kan mij verder op weg helpen.

Morgenavond ga ik er mee verder.

Heb ondertussen de ECB gereset en alles weer teruggezet.

Als je je ECB als accespoint wilt gebruiken, hoef je niet per se de WiFi van de Linksys uit te zetten. Waar staat je AP ten opzichte van je router? Meer dan 10m? In dat geval zou je wel met een draad moeten kunnen doen, ja. Maar zit er geen handleiding bij? :)

Succes!

Ik heb de AP op zolder naast de linksys en ik heb de AP met een kabel verbonden met de linksysrouter.

Een handleiding heb ik wel. Ten eerste is het Engels en ik begrijp het niet helemaal goed.
Ik dacht, dat ik de AP eerst moet verbinden met de linksys om hem bekend te maken.

De handleiding staat hieronder:
http://www.engeniustech.com/resources/ECB9500-UsersManual-V2-0_20090930.pdf

Ik wil mij er niet makkelijk vanaf maken. Het staat allemaal zo makkelijk omschreven, maar de werkelijkheid is anders.

Het beste kan je een WDS verbinding opzetten. Dan heb je ook geen kabel nodig en heb je op alle verdiepingen goed internet (als je 'm bijvoorbeeld op de eerste etage hangt). Je hoeft 'm dan alleen in het stopcontact te steken.
Voor het opzetten van WDS moet je wel het mac adres van je router weten:
Druk de windows-toets en r tegelijk in; typ "cmd" in en druk op enter; typ daar ipconfig/all; zoek daar naar wifi mac adress (er staat er ook een van je eigen pc, maar die zou er onder moeten staan)
Log in op de Repeater en ga naar System>Operation Mode. Klik dan op het dropdownmenu en selecteer WDS. Klik dan op een ander dropdown menu waar Wireless in/ op staat en selecteer daar Basic. Vul daar het mac adres van je router in. Het kanaal zal je moeten gokken (of afkijken uit je router, daar moet je dat ook kunnen vinden onder Wireless/WiFi>settings(oid).
Daarna moet je nog een beveiliging toevoegen, klik daarvoor op "set security". Selecteer dan iets van WPA2 met een PSK van 128-bits lengte. Verzin een leuk wachtwoord (met cijfers, letters, tekens, hoofdletters, kleine letters) en bevestig.
In principe zou je dan verbinding moeten kunnen maken met je AP.

Ik hoop dat het zo gaat lukken...

Succes!

Ik heb gedaan, wat je zei. Mac adres van de router laat hij trouwens overal zien.

Zodra ik echter de optie WDS kies en een save doe, dat slaat hij dat op en komt er een inlog menu voor mijn router (linksys)

Ik kan dan niet meer inloggen op mijn AP.

AP gereset en omgekeerd te werk gegaan. Ik heb eerst de Wireless/Wifi settings gedaan, beveiliging overgenomen van de router.
UTP kabel losgekoppeld en ik kon draadloos het menu inkomen.

Toen naar de system>Operation mode de optie WDS aangeklikt.
Resultaat was hetzelfde. Na het saven komt hij met het inlogscherm van de router 192.168.1.1.

Terwijl het inlogscherm van de AP 192.168.1.2 is en daar kom ik alleen na een reset in.

Ik zie het Wlan lampje van de AP ook niet knipperen. Het blijft gewoon alleen maar branden.

Wat mij opvalt, is, dat ik bij de draadloze verbindingen ik de AP niet zie staan. (EnGenius9AB1CC )
Alleen de linksys zie ik staan.

Als ik met mijn netbookje naar buiten loop, dan zie ik het aantal streepjes minder worden.

Waar doe ik dit voor. Mijn schoonmoeder is ernstig ziek en die woont in de boerderij naast ons. Ze hebben geen internet.
Zij heeft familie en kleinkinderen in het buitenland wonen.
Als de omstandigheden heel goed zijn kom ik met mijn netbook naar haar toe en kunnen we soms met de familie skypen.
Zij kan niet meer uit bed.

Ik heb de AP gekocht, omdat hij zo'n sterk signaal heeft.
Dit, om mijn schoonmoeder misschien nog een paar laatste maanden met haar familie te laten praten en zien.

Ik hoop, dat we er verder uit kunnen komen.

Alvast bedankt.

Ik snap niet waarom het niet werkt, het zou moeten werken. Als je buiten staat, en je zet de AP beneden, heb je dan geen sterker internet? En aangezien hij het netwerk versterkt, zou hij dezelfde naam moeten hanteren. Met een Linux pc zou je waarschijnlijk kunnen zien of ze beide actief zijn. Maar kan je ook niet bij de AP als je 'm met een ethernet stekker met je pc verbindt?

Sterkte met je schoonmoeder gewenst...

Succes!

een vraag: de pc die je gebruikt om de repeater mee te configureren, heb je die van een vast IP-adres voorzien?

Ik vind de manual vd repeater een beetje crappy. WDS zal hier wel de goeie optie zijn maar dan moet de linksys router ook het mac-adres kennen vd repeater en beide toestellen moeten op hetzelfde kanaal ingesteld zijn en van dezelfde encryptie (keys) gebruik maken. Voor testen kan je, als dit mogelijk is, met geen of een zo laag mogelijke beveiliging op je wireless werken (bv. WEP). Als het lukt om een verbinding op te zetten, kan je dan experimenteren met een betere encryptie zoals WPA(2).
Als je de Engenius als AP zou configureren, dient hij volgens mij met een kabel aan de linksys verbonden te zijn.
Op de site van engenius vond ik een powerpoint waarop ze (min of meer) de verschillende modes uitleggen (http://www.engeniustech.com.sg/files/Learn_How_to_Configure_EnGenius_WiFi_Products.pdf)

Het volgende zal in jouw setup wel niet van toepassing zijn maar als de engenius als ap zou ingesteld staan, dien je ook rekening te houden met de instelling op pag.56 vd manual. De wan-poort dient dan als bridge ingesteld te staan

Jammer, dat ik je berichtje niet eerder heb kunnen lezen.

Ik heb vanavond de Firmware geupgraded. Dat ging allemaal goed.

Nog verschillende mogelijkheden geprobeerd, maar niets hielp.

Nadat ik de AP heb gereset, wilde ik nog wat anders proberen. Ik krijg echter geen draadloze verbinding meer met mijn linksys.
Van alles weer geprobeerd. Reset, terug naar de fabrieksinstellingen, linksys uit en aangezet.

Nu weet ik het helemaal niet meer.

Ik vind het trouwens niet erg, om de AP met een kabel naar mijn router (linksys) te verbinden, want ik laat het toch allemaal op zolder staan.
Ik ga er vanuit, dat de AP sterk genoeg is.

Nog een paar dingen:
- waarom is de handleiding met drop menu's anders dan dat het in werkelijkheid is?
- hoe zou ik de draadloze verbinding met met router weer in orde kunnen krijgen?
- waar het mij om gaat is, dat ik een sterk signaal wil hebben om bij mijn schoonouders te kunnen skypen in de boerderij pal naast ons huis
- kan ik de sterkte van het signaal zelf opschroeven?

Welk hoofdstuk is bladz 56, want ik kan daar niets over vinden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Pfoee, ik snap niet waarom die draadloze verbinding weg is?
Maar als je de router aan de AP wilt laten zitten, geen probleem. IK weet alleen niet tot waar je nu signaal hebt? Anders zal je 'm toch beneden moeten plaatsen of in ieder geval aan de kant van je schoonmoeder.

Waarom de handleiding anders is dan de werkelijkheid? Geen flauw idee. Zoiets had ik niet verwacht van Edimax...
Je kan in principe de sterkte van het signaal niet opschroeven, er zijn wel routers/AP´s waar je de antennes kan vervangen en zo een groter bereik kan geven. Standaard staan de meeste routers op 100%, dus daar valt niets op te winnen... Wel kan je je netbook een sterkere antenne geven, ik weet alleen niet welk besturingssysteem er op draait? En het heeft een beetje haast, toch?

ik heb van pag.16 van jouw manual deze screenshot gekopieerdecb9500.jpg
kan je me zeggen of dit effectief klopt met hetgene je hebt op het toestel?
Je hebt trouwens niet geantwoord op mijn vraag over dat vast ip-adres.

Hier wat antwoorden op jullie vragen.

Ik moet zo even weg maar ben om 13.00 uur weer terug.

Sorry Contrazoom,
- Kan ik het ip-adres van mijn pc, waar ik de AP mee configureer, met ip config vinden of moet ik bij mijn netwerkverbindingen kijken.
Ik heb bij mijn computer gekeken. Ik kan het nu even niet vinden.
- Mijn router de Linksys de WRT320N staat een halve meter van mijn PC af.
- Ik kan eventueel de AP verplaatsen naar de eerste verdieping met een kabel, want vroeger zat daar een interverbinding van mijn dochter en die kabel zit er nog steeds.
- Voorheen had ik ook de linksys RE-1000 er tussen zitten om het signaal op te schroeven
- Besturings systeem op de netbook is Windows 7. Het heeft inderdaad haast.
- Mijn user manual is van de ECB9500 Version 2.0
- Mijn uitdraai is anders als die van jou. Wij hebben met 3 versies te maken. De 1.0, de 2.0 en mijn versie van de AP.
- Ik heb nog iets gevonden, voor wat betreft het ipadres. Dit wordt iedere keer opgehaal. Geen vaste volgens mij.

Bijlage krijg ik niet geupload.

Misschien, dat jullie voor mij een passende oplossing hebben, zoals AP naar slaapkamer 1e verdieping met kabel, gebruik van RE-1000 misschien, signaal netbook opschroeven.internetprotocol.PNG

Groeten,
Frank
Als ik naast ons huis maar een sterk signaal heb.

Het is gelukt met het plaatje op de onderste regel:

Nog even voor de vraag op jouw foto. Inderdaad er staat Access Point

"Het is gelukt," slaat dat op het probleem, of op een punt uit de mogelijke oplossingen?

Heb je nu dan ook beter bereik? Anders moet je de AP maar beneden neerzetten (of op de 1e etage bedraad, ik weet niet of hij nu bedraad of draadloos verbonden is).

Als ik al eerste actie bij de geresette AP bij operation mode : AccessPoint kies en daarna save, dan schiet de AP na een halve minuut door naar de linksys en kan ik de AP niet meer inkomen.

Bij de linksys weet ik niet meer wat ik moet doen.

Ik kan ook eerst bij een geresette AP eerst de LAN instelling in orde maken.

Ik weet alleen niet wat ik bij onderstaand plaatje moet invullen

Bekijk bijlage 163587

Zou je de bijlage opnieuw kunnen uploaden? Hij geeft elke keer een error :(
Ok, hij is dus draadloos verbonden. Heb je sterker signaal nu buiten?

Laatst bewerkt:
Sorry, ik denk dat je het verkeerd heb begrepen.

Draadloos krijg ik hem niet meer aan de praat.

Ik praat alleen nog maar over bedraad.

Als ik hem dan bij operation mode op Access Point zet, dan schiet hij door naar mijn router en daar weet ik niet wat ik moet instellen.

Ik wil dus eerst de LAN instellingen goed zetten en de de operation mode op Acces Point zetten.

Hierbij nogmaals het plaatje

laninstellingen.PNG

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan