Enige beeldscherm is niet primair meer na instellen tv-out....

Status
Niet open voor verdere reacties.

zeemanspraat

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2005
Help! Ik heb een videozender gekocht en na het aansluiten daarvan was er geen signaal op de tv (via de tv-out van de pc). Toen geprobeerd een tweede scherm te installeren en is er iets mis gegaan. De monitor geeft alleen nog zwart beeld en ook op de tv is niets te zien. Safe mode werkt niet! het enige waar we nog inkunnen is BIOS wat nu?

heb ik ook al een keer gehad moest windows er hellemaal opnieuw weer opzetten toen was het weer goed

Probeer het eens in landrottentaal i.p.v zeemanspraat :)

Graag een goede omschrijving van je probleem, je zal zien dat men dan ook reageert.

Ik bedoel een 120V wireless trust dvd&video sender om gedownloade films naar de tv beneden te sturen. Toen tweede monitor geinstalleerd. Om wat voor reden dan ook is de primaire monitor de secundaire geworden. Vervolgens de secundaire weer gedeinstalleerd omdat de tv geen beeld gaf, dit bleek helaas inmiddels de primaire te zijn. Nu geeft het primaire beeldscherm alleen het opstarten weer en wordt daarna meteen zwart.

Ik probeer het allemaal zo duidelijk mogelijk te omschrijven maar ben er niet zo thuis in dus als het niet te volgen is hoor ik het wel.....

En de tv is gelinkt met de tv-out van de grafische kaart, klopt dat. :rolleyes:

Wat je kan proberen, als je alleen nog maar in het bios kom.

Haal de battery ( platte knoopcel ) uit het moederbord, maak even een overbrugging met een draadje op de contacten waar normaal de battery zit, of laat de pc een tijdje uitstaan zonder battery.
Dit alles met de stekker uit het stopcontact. :)
Het moederbord start daarna op met de default instellingen zoals deze in het begin was, mogenlijk stuurt deze dan de grafische kaart weer goed aan.

Pc is brand new en nog verzegeld (kant en klaar gekocht) dus ik wil 'm niet openmaken.... vanwege vervallen garantie dus. Heb heb wel helemaal van de stroombron afgehad in de hoop dat dat zou helpen maar helaas.

monty57 heb ik ook al een keer gehad moest windows er hellemaal opnieuw weer opzetten toen was het weer goed

...dan moeten alle progjes daarna weer opnieuw erop of niet?

Bij het verwijderen van de battery , gebeurt er niets met je software.
Alles blijft intact, je zet alleen het bios terug naar de instelling van de fabriek.
En ja je moet het echt zo doen of de jumper op het moederbord even omzetten, maar met de battery eruit werkt prima en simpel.

Ok, dankjewel dat gaan we als laatste redmiddel gebruiken maar ik denk dat we eerst even contact moeten opnemen met de fabrikant....

Klinkt vast stom, maar met deze nieuwe pc ben ik toch liefst uiterst voorzichtig, het zou verelend zijn als de garantie nu al vervalt.

Helaas is de helpdesk pas maandag weer open :confused:

Trouwens, na het opnieuw opstarten net, ging de monitor op standby ????
Ziet 'ie em helemaal niet meer? en hoe kan ik controleren waar het primaire signaal dan naartoe gaat?

Kijk of de volgende opties in het bios zitten.

Load bios defaults, zo ja klik op Y
en start opnieuw op en kijk of alles weer werkt.
zo niet probeer het volgende.
Kijk bij de optie:
Power manament setup > kijk of hier staat > video power down mode disable.

als het een vga kaart is kan je ook nog kijken bij: pnp/pci
Vga boot from agp, moet hij op staan.

Ok, vanmiddag lukte het ineens weer om in safemode op te starten (nadat de pc uren heeft uitgestaan...? huh?)! Gelukkig hebben we nu dus weer beeld op het beeldscherm, de tv geeft echter nog steeds geen signaal.... weet iemand hier iets op?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan