Enkel bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

jotess

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2006
Berichten
98
Hallo iedereen ik krijg sinds gisteren als ik mijn pc opstart (xp) enkel mijn bureaublad geen iconen meer, als ik taakbeheer open (ctrl,alt en delete ) zie ik nergens geen explorer staan iemand een idee?

MVg john
 
Druk gelijktijdig op de toetsen ctrl-alt-del. Dat tovert het Windows XP taakbeheer tevoorschijn. (In sommige gevallen komt de Windows beveiligingsdialoog tevoorschijn, maar van daaruit kunt u gewoon op de knop "Taakbeheer" klikken om te komen waar we moeten zijn).
In het venster van Taakbeheer klikt u eerst het tabje "Processen" aan en vervolgens klikt u op het menu "Bestand" en u kiest "Nieuwe Taak (Uitvoeren ...)".
Daarna tikt u in het invoerveldje "explorer.exe" (zonder de aanhalingstekens) en dan klikt u op ok. U zal dan een nieuwe incarnatie van uw bureaublad, compleet met icoontjes en taakbalk tot leven zien komen.
 
Dat probeer ik maar krijg de melding "Windows kan het bestand niet vinden?

MVg John
 
OK, dan nu eerst eens kijken of de Explorer er wel of niet meer is. Open dan weer dat Nieuwe taak schermpje maar type nu in 'cmd' en druk op enter. Je krijgt nu een commandline. Daar voer je achtereenvolgens deze commands in:

C:
CD C:\Windows
dir /w explorer*

Nu krijg je de bestanden die hij vindt. Zie je hier 'explorer.exe' staan? Zo ja, probeer dan het commando 'START explorer.exe'.
 
Inderdaad hij vind explorer.exe maar als ik het commando geef start explorer.exe geeft hij eveneens de foutmelding kan bestand explore.exe niet vinden. Begrijp het niet goed meer toch staat het bestand er want hij vind het.

alvast bedankt.
 
Is er een mogelijkheid om een virus scan te doen, bijv. via een internet scanner?
 
Is bezig maar nog geen 4russen gevonden vrees dat het een format word maar kent er iemand het commando om van taakbeheer naar mijn documenten te gaan om mijn filés over te zetten naar de d: schijf ?


MVg John
 
Het rare is dat ik alles kan starten via taakbeheer uitgenomen explorer, maar ik weet het commando niet om de verkenner te starten via taakbeheer.
Mvg John
 
Met de Windows toets+E kun je verkenner laten starten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan