• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Enkel excel blad openen

• Onderwerp starter Onderwerp starter AatB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

AatB

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2007
Hallo,

Ik heb een spreadsheet met meerdere bladen.
is het mogelijk om met een link voor de gebruiker alleen een bepaald blad van deze spreadsheet te openen?

mvg,

Aat

Beste AatB ;)

Wil je een link plaatsen op tabblad1 naar een ander tabblad.
Of
Wil je dat je Excel opent met een bepaald tabblad Bv. tabblad7.

Groetjes Danny. :thumb:

Beste AatB ;)

Wil je een link plaatsen op tabblad1 naar een ander tabblad.
Of
Wil je dat je Excel opent met een bepaald tabblad Bv. tabblad7.

Groetjes Danny. :thumb:

Ik wil met een url een bepaald blad van een sheet openen. Dus niet de sheet zelf, maar alleen dat bepaalde blad.

Voorbeeld:

TEST.XLS is de spreadsheet. Deze bestaat uit 10 werkbladen. T01 t/m T10.
Nu wil ik dat een gebruiker alleen T05 opent, zonder dat hij de hele TEST.XLS opent en dus toegang heeft tot alle info van TEST.XLS

mvg,

Aat

Je zal toch het hele bestand moeten openen, en vervolgens met een paswoord of zo de andere tabbladen afschermen.

Ik hoop dat het altijd hetzelfde blad is dat gezien mag worden, anders zal het lastig worden.

Wigi

Moet men er ook in kunnen muteren of is het alleen om te raadplegen?

Alleen raadplegen, maak dan een VBA scriptje dat alleen dat éne blad opslaat in een extra bestand als je het excel blad sluit.
Maak dit extra blad beschikbaar voor de andere gebruikers en het origineel niet.

Alleen raadplegen, maak dan een VBA scriptje dat alleen dat éne blad opslaat in een extra bestand als je het excel blad sluit.
Maak dit extra blad beschikbaar voor de andere gebruikers en het origineel niet.

Ik denk dat dat een goed idee is.
Ik heb al een macro gemaakt om het actieve blad apart op te slaan

Sub WerkbladApartOpslaan()
ActiveSheet.Copy
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=ActiveSheet.Name & " " & Date
ActiveWorkbook.Close
End Sub

Probleem hierbij is dat cellen met meer dan 255 tekens afgekapt worden, maar dat kan ik oplossen door in dit geval de info in een comment te zetten.

Kunnen jullie me wat verder helpen aan aan code waarbij alle bladen apart opgeslagen worden bij het sluiten van de totale spreadsheet?

mvg,

Aat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan