Enkel frontend kan ik op site maar backend werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

fluppe

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2001
Help, heb blijkbaar de gebruikersrechten in Joomla 1.7 veranderd en als gevolg heb ik als superuser geen toegang meer tot het backend deel. Frontend kan ik wel nog inloggen, het gaat dus blijkbaar dat de rechten niet juist ingesteld staan. Heb al zitten klooien in mijn database in Msql om daar de rechten te wijzigen maar daar vind ik het ook niet.
Weet iemand een oplossing want nu kan ik de site niet meer beheren

Hallo Fluppe.
Heeft het misschien te maken met het Nederlandse taalpakket. Heb je die geinstalleerd. Het is maar een idee.

Of is dit wat voor je.
http://help.joomlacommunity.eu/joomla-15/78-core-extensies-15/2082-backend.html

http://help.joomlacommunity.eu/joomla-16/283-instellingen/2148-upgraden-van-165-naar-170.html

Hier het taalpakket. Vergeet ook niet het taalpakket voor de tinymce tekstverwerker opnieuw te installeren anders zal deze niet naar behoren werken wanneer de tekstverwerker op Nederlands is ingesteld.
http://download.joomlacommunity.eu/joomla-17/file/1223-nl-nl_joomla_lang_full_1-7-0v1.html

Groet.

Laatst bewerkt:
Nee met de je getoonde links ben ik niet zoveel. Ik zie het inlogkader, gebruikersnaam en paswoord zijn correckt maar dan verschijnt dit :U heeft geen toegang tot het beheergedeelte van deze website.
Jammer genoeg heb ik geen backup, was nog maar enige tijd bezig met de site. Het komt doordat ik de rechten veranderd heb van de gebruikers. Bestaat er echt geen mogelijkheid om dit aan te passen in de databases Mysql of anders door met ftp een bestand te veranderen? Dus ik perfeckt frontend inloggen maar niet backend; daar komt te voorschijn:U heeft geen toegang tot het beheergedeelte van deze website.

Laatst bewerkt:
Backend Joomla

Hoi Fluppe.

Ik ben geen kenner van Joomla, maar wellicht kun je dit eens bekijken. Bij de phpadmin excercitie nog een keer kijken wat er bij jos_plugins authenticatie bij Joomla staat (helemaal bovenaan denk ik). De kans is dat daar een 0 staat bij published. Die moet toch op 1 staan. Kun je daar wel bijkomen. Hoop dat dit de oplossing is.

Groet Manamana.

Dag manamana, heb even gekeken maar vind het bedoelde bestand niet. Kan nog in mijn database kijken en ook via ftp.Kun je misschien eens nader uitleggen hoe ik dat juist moet doen? Het betreft een joomla 1.7 versie. Alvast bedankt voor de hulp

Backend Joomla

Hoi ben ik weer. Dit is het beetje wat ik vanaf weet.
Je moet dan in de jos_plugins forum kijken met behulp van Phpmyadmin.
Er is een kolom die bepaalt of een plugin actief is of niet.
Je hebt het probleem dat een plug-in niet actief is waardoor je niet kan inloggen?
Of kun je wel inloggen??
De strekking van bovenstaande draadje is dat je dus rechtstreeks in de MySQl database van Joomla!

In het rijtje unpublished/published deze van een 0(nul) in een één(1) veranderd. Je kan (verschilt per provider/hoster) via inloggen op DirectAdmin (DA) je site beheren.
Hier staat ook PHPmyadmin bij om in de database te kunnen komen.
PHPmyAdmin is ook alleen toegangkelijk met gebruikers naam en toegangscode.
Deze is meestal _niet_ gelijk aan je ftp of admin account.
Host je bij IEMAND dan is dit zeker niet gelijk en heb je die codes niet :
De gebruikers code/paswoord staat ook in configuratie van joomla! alleen is het paswoord niet leesbaar.
Het is overigens onverstandig wanneer je geen idee hebt wat MySql is om daar in te gaan rommelen.

Ik wel inloggen frontend op de site, maar niet backend. zodoende kan ik de site niet meer bewerken. Ik kan ook in mijn database met php. Het is zo dat de beheersinstellingen niet meer juist staan en zo niet meer op de site geraak backend en zowel voor mijn login en admin. Als ik dan kijk in php naar het bestand jos_user_ profile kan ik niet kijken in brows want deze staat gesloten. ik denk dat ik daar misschien kon veranderen? Dus gebruikersnamen zijn ok net als alle twee de paswoorden, zit hem in de beheersinstellingen.

Ik wel inloggen frontend op de site, maar niet backend. zodoende kan ik de site niet meer bewerken. Ik kan ook in mijn database met php. Het is zo dat de beheersinstellingen niet meer juist staan en zo niet meer op de site geraak backend en zowel voor mijn login en admin. Als ik dan kijk in php naar het bestand jos_user_ profile kan ik niet kijken in brows want deze staat gesloten. ik denk dat ik daar misschien kon veranderen? Dus gebruikersnamen zijn ok net als alle twee de paswoorden, zit hem in de beheersinstellingen.

Oh oke ik las eerst je eerste bericht. Enkel frontend kan ik op site enz enz.....

Dag teachy,

Het is niet dat mijn gebruikersnaam en wachtwoord mis zijn, als ik inlog krijg ik de melding "U heeft geen toegang tot het beheergedeelte van deze website." . Heb vandaag een nieuwe supergebruiker aangemaakt en nu krijg ik het volgende als backend inlog:enkel een witte pagina ongeveer waar in de linkerbovenhoek " Administratie staat, Rechtsboven "Joomla" met daaronder de pictogrammen van " bekijk website en ook nog " log uit " Net daaronder staat " Joomla!® is gratis software vrijgegeven onder de GNU General Public License. Versie 1.7.0 "
Kortom kan al iets meer, maar zie nog altijd de administratie niet.
Het zit hem volgens mij in de beheersinstellingen.

Probleem opgelost !!!!

:d Is gelukt !!!
Op het forum van joomla wist iemand de oplossing; Met onderstaande link bleek dat de oplossing te zijn. Kan terug backend op de site. Hartelijk bedankt om me te helpen met mijn probleem. Dit onderwerp mag van mijn gesloten worden.

Thanks,
Philiep
http://forum.joomla.org/viewtopic.php?p=2236057

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan