enkel in xp geen harde schijf ?!?!?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Christiaen

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2001
Beste,
Op een laptop HP Compaq NX 7400 blijkt het onmogelijk om XP opnieuw te installeren. Na druk op F3 om te installeren krijg ik de melding dat er geen harde schijf aanwezig is. Nochtans met FDISK kan ik een DOS partitie maken, verwijderen, ... maw hier geen foutmeldingen. Ook win98se installatie lukt op de c:/
Ik heb al verschillende maal opnieuw de installatie gestart, heel soms krijg ik de melding dat er een probleem is met een .sys bestand nog voor ik op F3 kan drukken. Ook heb ik reeds met verschillende WIN XP zowel sp 1 of 2 installatie CD's geprobeerd. steeds weer krijg ik de melding van het ontbreken van een harde schijf.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt,

Nu Fat32 (win98se installatie). Tijdens het installeren van XP krijg ik niet de kans om te formateren in NTFS want foutmelding verschijnt vooraleer je ook maar iets kan ondernemen.

Ik gebruik nu CD's van winxp die niet origineel bij deze laptop werden geleverd. Waarschijnlijk moet ik in deze richting gaan denken en ofwel met een CD met sata drivers werken ofwel aan de originele cd's zien te geraken.
Toch blijf ik raar vinden dat het wel lukt om win98se te installeren.
Blijf gerust reacties sturen hoor, alle hulp en raad is welkom.

Ik krijg een stopfout bij de 6de diskette. Kan enkel heropstarten kiezen, uiteraard met melding non-system disk or disk error.

Blijkbaar is er toch iets met de CD's. Vista installeren op de laptop lukt zonder problemen. Ik zoek verder naar de origineel meegeleverde XP cd's en veronderstel dat opnieuw installeren geen probleem meer zal zijn.
Aan iedereen bedankt voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan