• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Enkel inhoud invoegen in bepaalde cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yoren

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 okt 2014
Berichten
2
Dag iedereen,

Ik ben voor de boogschietclub een excel bestandje aan het maken om onze scores tijdens de trainingen bij te houden. (dit wordt op een scherm geprojecteerd).

Nu was mijn vraag als het mogelijk is om ofwel:

1) Een popup te laten verschijnen wanneer men op de ronde klinkt van een bepaalde persoon en zo de 3 aparte scores kunnen worden ingegeven?

2) Dat er enkel gegevens kunnen worden ingegeven in de cellen waar de scores moeten komen? (zodat je enkel en alleen op shift moet drukken om naar de volgende cel te gaan zonder dat je 5 keer moet drukken om naar de cellen van de volgende schutter te gaan).

In de bijlage het bestandje wat ik tot nu toe al heb.

Met vriendelijke groet,

YorenBekijk bijlage Boogschieten scores.xlsx
 
dag

deel 1 kun je bereiken door celeigenschappen vervolgens bescherming en dan blad beveiligen

zie mijn bijlage

edwin
 

Bijlagen

  • Boogschieten scores.xlsx
    16,4 KB · Weergaven: 19
Kijk eens of dit is wat je wilt. Je kunt dubbelklikken op de cellen in de kolommen direct achter het rondenummer. Dus bijvoorbeeld op B3. Tevens heb ik een knop toegevoegd voor het legen van de cellen met de scores. Het blad is beschermd m.u.v. de cellen waar de scores en de naam van de speler ingevuld moeten kunnen worden.

Bekijk bijlage Boogschieten scores.xlsm
 
Laatst bewerkt:
Reden: Code nog iets gewijzigd
Ook een paar kleine wijzigingen gedaan in het formulier en in de code. Maakt de invoer iets logischer en sneller.:d
 

Bijlagen

  • Boogschieten scores.xlsm
    28,5 KB · Weergaven: 27
Wat heb je aangepast?
 
Of:
Code:
 ActiveCell.Resize(, 3) = Array(txtScore1, txtScore2, txtScore3)
 
@edmoor,
De tabvolgorde in het formulier en dat txtScore1 de focus krijgt bij het laden van het formulier.
 
Ok dan. Dat had ik inderdaad niet gedaan :)
 
Bedankt voor de reactie. Het is gelukt.

Ik heb ondertussen ook nog wat gezocht zodat op een apart werkblad de scores van alle deelnemers worden verzameld.
Echter doet niet iedereen elke training mee. Een handig weetje, bij iedere training wordt er een nieuw werkblad gemaakt.
Ik heb al gevonden om de score te importeren van de juiste persoon in het apart werkblad. Maar wanneer er dan een nieuwe training is moet ik die hele formule weer aanpassen zodat de score uit het juiste werkblad wordt geïmporteerd. Is er hiervoor een oplossing?

Ook is te zien in het document dat als ik de beste score wil uitkiezen en iemand een bepaalde training niet aanwezig was, de formule niet meer werkt. Is ook hiervoor een oplossing?

Met vriendelijke groet,

YorenBekijk bijlage Boogschieten scoresklossen.xlsx
 
In C2.
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN($A2;'040114'!$AC$2:$AD$9;2;ONWAAR);"")
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan