enkel of dubbel geheugen kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borgulas

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2007
Ik heb het ASUS P5QC moederbord waar max. 8 GB, DDR3 1333/1066/800 Non-ECC,Un-buffered Memory in kan volgens de handleiding. Ik heb maar 2 slotjes voor DDR3 geheugen. Ik zit te twijfelen tussen enkel of dubbel setje geheugen van Kingston ValueRAM DDR3-1333. 2x2GB of 1x4GB, waar doe ik het verstandigste aan? Ik heb gehoord dat als je enkel geheugenkaartje koopt je later geluk moet hebben dat je 1 uit dezelfde serie vindt, anders werken ze niet goed samen. Weet niet in hoeverre dit waar is.

Dit heeft niet alleen te maken met het feit dat je later een zelfde moet hebben, je moerbord ondersteunt Dual channel memory architecture hierdoor kan je pc beide geheugen banks tegelijk aanroepen.

2 banken vullen is sneller dus dat zou ik doen. Ik zou dan meteen 2x 4GB nemen. Dit heeft geen zin als je nog een 32bit besturingssysteem gebruikt.

Ik heb mijn windows nog op 32-bit draaien, maar zit ook vaak in linux met 64-bit versie. Ik vond 2x2GB wat goedkoper. Ik vroeg me ook af, als ik nou bv. 8GB neem, dan vraagt dat weer meer van de processor en deze wordt dan warmer. Volgens mij gaat ie bij full cpu load langzaam boven de 70 graden, moet het weer eens checken. Dan zou ik dus ook de koeling moeten aanpassen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan