Enkel surfen en toch 4gb per maand dataverbruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zephur

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2009
Berichten
47
Een kennis van mij krijgt elke maand een factuur van Telfort voor extra data verbruik. Afgezien van dat het om een ouderwets internet abonnement gaat (die ik om ga zetten voor m) vind ik het toch raar dat hij volgens Telfort maandelijks meer dan 4gb data verbruik heeft. Hij surft enkel op internet, af en toe een auto-update, that's it.
Ik heb even gebeld met Telfort klantenservice, ze kunnen geen specificatie geven (data, tijden, welk internetpaginas, etc), wel heb ik een mailtje gekrgen met het verbruik van de afgelopen dagen:

Datum Down Up
Mbytes Packets Mbytes Packets
17-dec 6 6.824 2 6.769
18-dec 310 265.099 54 213.777
19-dec 523 359.732 22 241.058
20-dec 345 256.177 20 189.062
21-dec 29 28.527 5 22.618
22-dec 401 276.507 18 197.972
23-dec 411 317.469 49 244.436

Kan dit, voor alleen savonds online zijn en dan alleen wat surfen???
Ook raar dat het zo enorm verschilt per dag.
 
Laatst bewerkt:
De een en andere site verschilt nogal wat je qua data moet downloaden om het te bekijken. Dus het is geheel afhankelijk welke site's hij bezoekt. Zitten er filmpjes/plaatjes/muziek bij, dan gaat het dataverbruik toch snel omhoog.
 
Laatst bewerkt:
Zo gek hoeft dat idd niet te zijn, ik heb er nooit zo opgelet , maar ik heb sinds een aantal dagen een Nokia smartphone in leen, en deze geeft precies aan wat je per pageload aan mb's binnentrekt, en het is op één gemiddelde site al gauw zo'n 5 mb per eerste visit, en als je verder surft kan je per bezoek al gauw zo'n 15 20 mb kwijt zijn(denk aan plaatjes/filmpjes/flashanimaties.) .
 
Youtube filmpjes lopen ook flink op hoor...
 
Er zitten wel wat plaatjes en filmpjes bij, zoals een ieder tegen komt tijdens het surfen. Maar geen online streaming en ook geen Youtube filmpjes...
Kom je dan toch zo op 400-500 MB per dag??
 
Laatst bewerkt:
Als je alle plaatje bij elkaar optelt, kom je gauw op een paar honderd MB. Het is puur afhankelijk hoeveel sites hij bezoekt.
 
Dat ligt er helemaal aan wat er bezocht wordt, en hoelang en hoeveel pagina's hij bekijkt. als je uitgaat van 5 mb per website(lag ingeschat) dan hoef je slechts honderd paginas per dag te bezoeken, lijkt veel maar is het niet. waarschijnlijk bezoek je wel eens een nieuwssite die bezoek je dan ook vaker per dag. zo heel gek klinkt dat niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan