Enkele bluescreens voor pc stabiel is.

• Onderwerp starter Onderwerp starter LR01
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LR01

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2012
Hallo,

Als ik mijn pc opstart krijg ik na ongeveer 1 minuut een bluescreen. Wanneer deze weer herstart is gebeurt na een minuut weer hetzelfde.
Bij de derde keer gaat alles goed en blijft de pc stabiel. Als ik hem daarna zelf opnieuw opstart blijft het werken. De volgende dag echter gebeurt weer hetzelfde.
Ik snap niet hoe dit kan, iemand die mij kan helpen?

kijk in je logboek bij systeem, wat daar voor foutmelding staat.
Kan zijn dat een driver niet goed geladen kan worden, maar ka evengoed ook een leesfout van je hd zijn.

Enige gemene deler die ik in dit verhaal kan vinden is de voeding.
Leen van iemand een voeding van een a-merk, van (minstens) hetzelfde wattage als je zelf nu hebt. Test daarmee of het probleem wegblijft.

Zou evt. ook een probleem met de CPU-cooler ventilator kunnen zijn, overigens. Dat die eerst 'warm' moet lopen voordat die genoeg koeling geeft.

Tijs.

Ik had het opslaan van crashdumps uitstaan. Dus moet ik tot morgen wachten voordat ik er een kan maken.

Maak de pc open en kijk of de cpu-cooler meteen begint te draaien en kijk eens of er mss veel stof op vastplakt.

CPU koeler werkt, deze blaast bij het opstarten een paar seconden voor 100% wat goed te horen is (dat was altijd al zo). De debug zegt: REFERENCE_BY_POINTER en de oorzaak is door ntkrnlpa.exe.

Start eens in de veilige modus om te controleren of je het probleem dan ook hebt, zo niet moet je het gaan zoeken in je opstartitems (msconfig>opstarten) omdaar de oorzaak te achterhalen.
Pas nieuwe software geïnstalleerd? Denk aan beveilingssoftware e.d., updates van bestaande software enz.

Het was toch de CPU koeler...
Deze zat iets los, ik zal hem vast hebben weggeduwd. Nu ik hem er goed in heb zitten is het probleem weg. De temperatuur is zoals hij hoort te zijn.

Bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan