Enkele problemen na herinstallatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Morean

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2007
Omdat ik mn pc niet goed meer werkte zie dit topic http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?p=3031129#post3031129

Heb ik nu windows xp prof opnieuw geïnstalleerd nadat ik de harde schijf heb geformatteerd.
Nu loopt mn pc niet meer vast maar nu wil het niet opstarten zonder dat de windows installatie cd erin zit. Ik krijg dan deze melding.
"Reboot and select proper Boot device or Insert Boot Media in selected Boot device"
Het kan te maken hebben met dat ik de 1e boot device moest instellen op de cd/dvd speler wilde ik windows kunnen starten vanaf de cd om te formatteren/installeren. Toen moest ik de cd/dvd speler D en E op Disable zetten om dat voor elkaar te krijgen.
Maar nu kom ik niet meer bij het Boot/BIOS? menu om t aan te passen. Ik krijg alleen maar die melding en ik kan toetsen drukken wat ik wil maar ik krijg alleen dat.
Ik heb de windows installatie netjes afgemaakt en ik heb zelfs het hele proces opnieuw uitgevoerd om te zien of ik toch iets verkeerds gedaan had.

En nog een probleem als ik door middel van de cd wel opstart ben. Is het scherm heel schokkerig. Als ik vensters verplaats of scroll gaat alles in slowmotion voorbij.

Ik kan ook de harde schijf niet in partities opdelen. Ik krijg simpelweg niet de optie niet in mn rechtermuisknop menu als ik in schijfbeheer zit.
Ik kan wel een nieuwe map (genaamd D) maken op schijf C en dat word dan een partitie met precies dezelfde mappen als dat er op C staat plus nog een map D en als ik die open krijg ik weer dezelfde mappen en die kan ik openen tot in de eeuwigheid en ik krijg steeds weer de zelfde inhoud te zien tot in t kwadraat.
Wel verschijnt er bij deze computer wel een partitie D.

Kortom help! D:

edit: Of kan ik beter upgraden naar windows 7 met een nieuwe desktop? http://www1.euro.dell.com/content/t...piron-560s-D0056s06?c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs
ondertussen is mn pc 5/6 jaar oud

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan