• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

enkele vraagjes ivm keuzebalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

fredo2805

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
-Op het blad "loonklasse systeem" staan alle gegevens die ik nodig heb.

-zoals aan welke functie=>welke loonklas is gekoppelt en hoeveel deze loonklas per uur betaalt moet worden.

BV.-de job "keukenoperator(keuken)" heeft recht op loonklasse 5,wat overeenkomt met 12,8445€/uur

=>Nu is men vraag het volgende:

- In het blad " invullen vaste waarde" zou ik graag willen weten hoe ik achter "Functie" zo een keuzebalk kan maken,waar ik tussen alle functies kan kiezen.

- Zodra ik daar een functie kies zou daaronder automatisch het daaraan gekoppelde loonklasse en uurloon ingevult moeten worden.

Bijlagen

Bedoel je een lijst van de functies in een cel?
Dus een datavalidatie?

In je bestand heb ik een datavalidatie gemaakt met de namen van de functies.
De lijst staat in cel F8.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Dus een datavalidatie?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

ok men eerste vraag is al opgelost.
Nu zou daaronder de loonklasse en het uurloon automatisch ingevuld moeten worden.

Als je dit nu nog eens zou kunnen oplossen dan ben ik al een heel eind verder.

Naam invoegen: loonklasse
Code:
='LOONKLASSE SYSTEEM'!$A$40:$L$70
F10:
Code:
=ALS(ISLEEG(F8);"";VERT.ZOEKEN(F$8;loonklasse;6;0))
F11:
Code:
=ALS(ISLEEG(F8);"";VERT.ZOEKEN(F$8;loonklasse;9;0))

Edit: Roncancio was me voor :o

Laatst bewerkt:
Dus een datavalidatie?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik heb excel 2007 ,zou je een kunnen vertellen hoe jij juist deze datavalidatie gemaakt hebt,want ik heb al aan het proberen geweest en ik kom er niet uit?

is er dan niemand die mij kan helpen,ze hebben het hier gedaan zoals het moet,ik zou alleen moeten hoe ze het gedaan hebben.

is er dan niemand die mij kan helpen,ze hebben het hier gedaan zoals het moet,ik zou alleen moeten hoe ze het gedaan hebben.

Kijk eens in de help van excel 2007 en typ daar gegevensvalidatie , staat perfect uirtgelegd ;)

De gegevensvalidatie is gelukt ondertussen=>ik nam een lijst die bestond uit samengevoegde cellen en dit ging niet ,ik heb de cellen terug gesplitst en toen ging het wel,je moet het maar weten.

Nu heb ik een veeel ingewikeldere vraag:

=ALS($F$8="";"";VERSCHUIVING('LOONKLASSE SYSTEEM'!$A$39:$E$39;VERGELIJKEN($F$8;functies;0);5;1;1))

en

=ALS($F$8="";"";VERSCHUIVING('LOONKLASSE SYSTEEM'!$A$39:$E$39;VERGELIJKEN($F$8;functies;0);8;1;1))

Zou er iemand zo vriendelijk willen zijn om deze formules uit te leggen ,want ik heb deze al langs alle kanten aant bekijken geweest maar ik zie de bomen door het bos niemeer.

deze formules zijn perfect door Roncancio gemaakt in mijn bovenstaande werkblad.
Maar deze manier van uitvoeren heb ik op nog verschillende plaatsen nodig,als er nu iemand is die dit aan mij kan uitleggen in simpele taal ,dan kan ik verder werken aan mijn werkblad zonder dat ik iedereen hier teveel moet lastig vallen.

Aangezien ik ze in het bestand heb gezet zal ik ook maar de uitleg geven.:p
Code:
=ALS($F$8="";"";VERSCHUIVING('LOONKLASSE SYSTEEM'!$A$39:$E$39;VERGELIJKEN($F$8;functies;0);5;1;1))

- Als F8 = leeg dan deze cel ook leeg, anders....
- Vanaf cel A39 van het werkblad LOONKLASSE SYSTEEM...
- Vergelijk de celwaarde van F8 in functies (= het bereik functies van LOONKLASSESYSTEEM)
- Ga naar die gevonden regel
- Ga vervolgens 5 kolommen naar rechts

Een heel statisch voorbeeld van bovenstaande formule.

=ALS(F8="";"";VERSCHUIVING(A39;4;5;1;1)

Uitleg:
- ALS F8=leeg dan leeg.
- Ga vanaf A39
- 4 plaatsen naarbeneden
- 5 plaatsen naar rechts.
- 1 cel hoog
- 1 cel breed
= cel F43.

Ik hoop dat ik wat duidelijk heb verschaft.
Als er nog vragen zijn, dan hoor ik het wel.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan