Enkele vraagjes over formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michels WA

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2007
Berichten
9
Ik wil mijn pc formateren, maar nu heb ik daar enkele vraagjes over:

1. Is er, naast het instellen in de BIOS dat hij vanaf de cd moet opstarten, nog iets nodig om te formateren?

2. Ik werk met 2 partities. Kan ik er dan voor zorgen dat ik enkel de partitie waar Windows opstaat formateer en al de rest op mijn andere partitie kan laten staan?

3. Is het mogelijk om de map Mijn Documenten ipv op C:\...\Mijn documenten op D:\Mijn Documenten te zetten?
 
1. Nee, als je een goede cd hebt kan je daarmee formatteren.
2. Ja, je kan bij Setup ingeven dat je Windows op C:\ wilt hebben, en alleen die formatteren. (Al zou ik je toch aanraden een backup op cd/usb stick te maken).
3. Rechtermuistoets op Mijn documenten -> Eigenschappen -> Verplaatsen.

Succes
 
1. Ja, een CD waarmee je kan formatteren, bijvoorbeeld een Windows CD.
2. Ja, geef de opdracht om alleen de Windows partitie te formatteren en hij blijft van de andere af.
3. Ja, klik met de rechtermuisknop op Mijn Documenten en kies 'Eigenschappen', bij 'Locatie van de doelmap' kan je het pad veranderen.

Succes:thumb:
 
Oké, dan kan ik deze middag miss al mijn pc formateren. Bedankt en ik zal nog wel laten weten of het al dan niet is gelukt.
 
Beste,
Voor vraag 3:
Rechter muisklik op "Mijn Document" op het bureaublad.
Linkermuisklik op "Eigenschappen"
Bij "Doel" invullen D:\
Dan klik op "Verplaatsen"

Groetjes
 
Beste,
Voor vraag 3:
Rechter muisklik op "Mijn Document" op het bureaublad.
Linkermuisklik op "Eigenschappen"
Bij "Doel" invullen D:\
Dan klik op "Verplaatsen"

Groetjes

Dat zou betekenen dat de hele D: partitie de Mijn Documenten map is, je kan beter 'D:\Mijn Documenten\' doen:)
 
Zover was ik al?

Maar ik wil beginnen formateren, maar ik kom tot de conclussie dat ik enkel XP SP 1 heb. Kan ik nogaltijd updaten naar SP 2 of moet ik op zoek naar een SP2.

En maakt het uit als je van XP Home naar XP Professional gaat?
 
Ja, je kan SP2 altijd nog downloaden van microsoft.com
En het maakt ook niet uit of je van Home naar Pro gaat, mits je de CD en licentienummer hebt.
 
Het is gelukt, maar weet iemand hoe je een beheerdersaccount wist zodat je enkel op de administrator kan.
 
Het is trouwens formatteren.
Het is gelukt, maar weet iemand hoe je een beheerdersaccount wist zodat je enkel op de administrator kan.
Hoe bedoel je? Het is juist aan te raden om níet op een administrator account te werken.
Verder kun je gewoon alle andere accounts verwijderen als je ingelogd bent onder Administrator.
 
Je kan tijdens het opstarten gwn als die bij windows xp laad scherm komt uitdrukken en dan overnieuw opstarten dan krijgjetezien of je met verschillende modus kunt werken onderande veilige modus die klik je aan en via veilige modus kun je in je administrator account komen..

en daar kun je via je CFG (configuratiescherm) dingen doen de je had willen doen

Greetz SpeedY
 
@yasar38
Gebruik eens punten en komma's in je teksten.
Een een beetje Nederlands typen is ook wel fijn...
Msn taal is hier niet gewenst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan