Remq
Gebruiker
- Lid geworden
- 29 okt 2009
Hallo,
Ik ben op zoek naar een manier waarop ik mijn media van mijn externe HDD kan streamen naar al mijn clients in mijn thuisnetwerk. Ik heb dus denk ik een NAS nodig (wat nogal logisch is, aangezien de afkorting Network Available Storage is). Nu heb ik helemaal geen kennis van wat een NAS nou precies doet en wat geschikt voor me is dus ik heb wat vragen er over:
Alvast heel erg bedankt!
Ik ben op zoek naar een manier waarop ik mijn media van mijn externe HDD kan streamen naar al mijn clients in mijn thuisnetwerk. Ik heb dus denk ik een NAS nodig (wat nogal logisch is, aangezien de afkorting Network Available Storage is). Nu heb ik helemaal geen kennis van wat een NAS nou precies doet en wat geschikt voor me is dus ik heb wat vragen er over:
- Kun je zelf een mediaserver installeren op een NAS, zoals PS3 Media Server of Serviio? Of staat er van zichzelf al software op?
- Encodeert een NAS de media ook? Mijn mobiel heeft bijvoorbeeld moeite met 1080p films afspelen en ik zou ook graag willen dat hij externe SRT ondertiteling erin encodeert.
- Op vergelijk websites staan veel NAS'en met uiteenlopende prijzen, in welk opzicht is een duurdere NAS beter?
- Is het ook mogelijk om een NAS zonder interne opslag te kopen (want dat zoek ik). Heet het dan nog steeds een NAS?
- Heb je tot slot nog een aanbevolen NAS voor me?
Alvast heel erg bedankt!