Enkele Windows-programma's starten niet meer op na update.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jopa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 okt 2006
Berichten
4
Gisteren heeft Vista automatisch één of andere update geïnstalleerd. Sindsdien starten enkele programma's niet meer goed op. Even een paar voorbeelden:
- Taakbeheer; blijft gezellig als icon in de system tray staan, maar bij dubbelklikken/rechtsklikken gebeurt er niets.
- Systeemherstel; krijg ik niets van te zien, als ik het een tweede keer probeer te starten krijg ik de melding dat de wizard al uitgevoerd wordt (nou daar merk ik dus lekker veel van...)
- Back-upcentrum; komt in de taakbalk te staan, maximaliseren of sluiten werken niet.

Zo zijn er vast nog meer programma's die niet werken. Erg frustrerend dus, en niet echt handig als deze essentiële programma's niet te gebruiken zijn... :confused:
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Alvast bedankt!

M.v.g.
Johannes

EDIT:
Nog meer leuks;
- Als ik op het battery icoontje in de system tray klik om een energiebeheerschema te kiezen, kan ik nergens op klikken.
- Normaal afsluiten gaat niet, hij blijft hangen op het scherm met "Afmelden..."

EDIT 2:
Met behulp van de installatie-dvd is het gelukt om naar een eerder herstelpunt terug te gaan, maar de problemen zijn hierdoor niet verholpen.
 
Laatst bewerkt:
je bent dus al terug gegaan naar een vorig herstelpunt.

Ik heb ook zo mijn eigen topic geopend omdat ik na automatische updates van windows ook een probleempje heb :confused:
Hier is mijn topic

en update KB947562: Update voor Windows Vista is bij mij de oorzaak.
Ik heb hem al terugverwijdert maar het probleem ontstaat nog altijd. Het is niet zo'n irritant probleem als bij jou maar het is niet mooi werken nu:mad:

Van errors van systeemherstel heb ik hetzelfde probleem al gehad.
Systeemherstel neemt een tijdje voordat het is opgestart en je moet dus best even geduldig zijn :p
Ik zou eens opnieuw opstarten.
Dan zeker wachten tot windows helemaal is opgestart en dan configuratiescherm - ... systeemhersel.
Bij mij werkte het dan wel :thumb:

De enigste oplossing voor mij zal zijn om helemaal naar het punt te gaan voor de installatie van de updates en die ene update niet installeren:confused:

Ik weet niet of je daar iets aan hebt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan