enorm lawaai

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dj_Kuja

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2004
Hallo,

Mijn computer maakt enorm veel lawaai. Hij doet dit al een tijdje, en daarvoor maakte hij lawaai zoals elke andere computer...

Kheb een windows xp pro (5.1 build 2600)
cpu Intel Celeron 2.4ghz
512 mb ram
videokaart asus v9520 magic v45.23
moederbord is ook van asus kweet niet juist meer welk.

Hopelijk weet iemand een oplossing want denk dat die krotbak ni lang meer zal klagen...

Bedankt iig

Maak de kast eens open en lokaliseer waar het van daan komt,kunnen een paar oorzaken zijn.
Ventilator voeding .
Ventilator CPU
Ventilator Videokaart
HD

ventilator bij de processor, maar kvraag mij af waarom want soms doet hij maanden dat hij bijna geen geluid maakt...

Maak hem eens schoon en een drupje naaimachine olie op het asje .
of nieuwe erop

ok kzal het eens proberen. een Drupje naaimachine??

Thx al kzal laten horen of het lukt of niet

Het kan ook zijn at de ventialor boven een aantal toeren gaat resoneren dus meer geluid geeft.

kga dit weekend die olie eens proberen want heb nog geen tijd gehad.

Hoe weet ik of hij boven zijn toeren staat? Als ik hem minder zou zetten en moest hij dan eigelijk goed gestaan hebben heb ik wss een probleem? ;)

Lijkt me sterk, een cpufan gaat niet vanzelf harder draaien. Waatschijnlijk is de as droog.
Haal voorzichtig je fan van het moederbord af. Als het goed is, zie je een plakkertje zitten, daronder zit een dopje. Daar moet de olie in. Plak daarna het dopje af met tape.
Knoei geen olie op de fan zelf, want als deze gaat draaien en olie spetteren kan dat ongewenste effecten geven.
Ik heb eens per ongeluk een drup olie op m'n videokaart geknoeid en toen was m'n beeld paars geworden. Gelukkig kwam het weer goed nadat ik de videokaart even had schoongemaakt :D

Geplaatst door Sarvo

Ik heb eens per ongeluk een drup olie op m'n videokaart geknoeid en toen was m'n beeld paars geworden. Gelukkig kwam het weer goed nadat ik de videokaart even had schoongemaakt :D

Ja en ik maar denken dat Moederde vrouw OlieBOLLEN aaan het bakken was:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan