Enorm slome laptop met Win7 64-bit SP1, HELP!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thiemo

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2011
Hallo,

Ik heb een HP G72 laptop.
Deze had standaard Windows 7 Home Premium 64-bit geinstalleerd.
Omdat deze laptop enorm traag is geworden sinds hij automatisch SP1 heeft geinstalleerd (volgens mij een nogal nutteloos Service Pack).
Ik snap ook niet waarom HP een laptop met 3GB RAM-geheugen een 64-bit systeem geeft.

Ik zou graag willen weten hoe ik deze laptop weer soepel kan laten draaien.
Heeft de laptop formatteren, nieuwe Windows 32bit erop zetten en defragmenteren zin?

Kan ik uberhaupt weleens een systeem dat eerder 64bit was, na het formatteren 32-bits geven?

Alvast bedankt voor de hulp :)

~Thiemo

mag eigenlijk niks uitmaken.
heb je al gescant met een antivirus programma?
je kan inderdaad wel een 32 bit versie er op zetten maar dan moet je wel een nieuwe licentie code kopen.

je kan inderdaad wel een 32 bit versie er op zetten maar dan moet je wel een nieuwe licentie code kopen.

Dit was vroeger zo bij xp.
Al vanaf vista maakt de key niet uit voor 32bit of 64bit
zolang je maar 1 key gebruikt.

hij kan dus gewoon opnieuw installeren met of 32 bit of 64bit
enige probleem dat hij zou kunnen hebben is dat hij geen cd heeft voor die versie.

Dat is nu niet het grootste probleem....
Ik wil nu gewoon die laptop weer op zn goeie snelheid hebben, want hij presteert dik onder zijn niveau

Ongeveer 2 maanden... Er staat bijna niks op, alleen maar MSN, Chrome en AVG...

vreemd ik zou dan toch eens kijken of je hem kan scannen met wat spyware progjes.
en anders eens opnieuw instaleren en kijken of die dan wel weer sneller is.

en misschien even een tip (persoonlijke mening) instaleer ipv avg eens microsoft essentials is ook gratis en erg goed.

Door het installeren van een 32-bits Windows wordt de laptop in ieder geval niet sneller

Ik had dezelfde ervaring op een PC met 3gb geheugen. Windows 7 64 viel zwaar tegen in performance. Daarna 32 bit windows erop gezet en toen ging het allemaal wat sneller (nog steeds niet subliem, maar toch wel merkbaar beter). ik snap niet helemaal waarom dat is, want dat zou in theorie niet uit mogen maken, maar Windows is dusdanig complex dat ik denk dat er niet veel experts zijn die dusdanig diepgaande kennis hebben om dat uit te leggen. Waarom leveranciers op een 3gb pc/laptop 64 bits windows leveren kan je alleen maar naar raden. Nu is het wel zo dat veel software die u al heeft WEL goed loopt onder 32 bit windows 7 en NIET onder 64 bit. Dat zou wel eens de reden kunnen zijn. Dan moet u dus software die u al heeft en waar u in het verleden voor betaald heeft opnieuw gaan kopen.....slim he :-)

Overigens zou ik een SP nooit automatisch laten installeren, maar altijd zelf downloaden en zelf installeren. Dit soort omvangrijke updates wil nog wel eens ellende geven als dat met automatische update gaat.

Tenslotte nog dit: Kijk eens met Windows Taakbeheer (Ctrl-Alt-Del) in de Processen of daar soms de processen wmpnetwk en/of Ati2evxx staan. Dit zijn twee services die er om bekend (berucht?) staan de PC/Laptop totaal plat te leggen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan