• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Enquete en tellen combi van vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frans Schilder

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 apr 2009
Berichten
3
Aan iedereen,

Een klant heeft een applicatie waarin hij de mogelijkheid heeft om een enquete formulier in te voeren en de ingevulde enquete formulieren daarin te verwerken. Nu blijkt bij deze module vooralsnog geen rapportage geleverd te zijn. Jammer maar een gegeven. De klant is er inmiddels wel ingeslaagd om de gegevens uit de applicatie over te halen naar Excel.

Daar ben ik een soort dashboard aan het maken met het resultaat van alle vragen. Dat lukt ook allemaal vrij aardig. Echter voor een externe verantwoording moeten een aantal vragen bij elkaar worden opgeteld als het antwoord op deze vragen positief is.Het antwoord kan alleen ja (positief=1) of nee (negatief=2) zijn.
Het gaat er hierbij vooral om dat per ingevuld enquete formullier een combi van vraag 13 en 14 positief beantwoord moet zijn en dan mag worden meegeteld.
In onderstaand voorbeeld mogen dus alleen de formulieren 100 en 102 meetellen want daar zijn vraag 13 en 14 beide positief beantwoord.Het antwoord voor de externe verantwoording is hier dus 2. het bestand groeit gedurende het jaar naar ongeveer 600 tot 800 ingevulde enquete formulieren

Heeft iemand een truc om dit te berekenen d.m.v. een formule ?????

Het excel bestand is opgebouwd alsvolgt :
Kolom A Kolom B Kolom C
enquetenr vragen antwoord
100 13 1
100 14 1
101 13 1
101 14 2
102 13 1
102 14 1
 
Heey,

ik ben geen excel master ofzo, maar ik denk dat ik een oplossing voor je heb:
Dit is het resultaat
100 13 1
100 14 1 Telt Mee
101 13 1
101 14 2 Telt Niet Mee
102 13 1
102 14 1 Telt Mee

en dit is de formule die ik heb gebruikt:
=ALS(EN(E9=1;E10=1);"Telt Mee";"Telt Niet Mee")

Op het moment dat je de formule voor meerdere cellen wilt toevoegen moet je de formule cel(die met "teltmee" erin) en de cel erboven selecteren en vervolgens uitrekken naar beneden, op deze manier doet hij elke keer een cel overslaan.

ik hoop dat je hiermee verder kunt, als er nog dingen onduidelijk zijn vraag het gerust.

suc6!
 
ScorpionX

Jou oplossing zou kunnen werken, ik heb echter een apart werkblad "data" waar iedere maand een dump vanuit de applicatie komt te staan. het "dashboard" vult zich dan weer met nieuwe aantallen.

In het dashboard maar ik gebruik tel ik alles met de functie Somproduct, zou de als(en ook werken met somproduct want dan zou e.e.a kunnen werken zonder extra formules te hoeven aanbrengen.

Frans
 
hmm.. ik volg je niet helemaal(wat je vervolgens met die som wilt doen), maar volgens mij bedoel je iets als:
als de som van de eerste rij/kolom cellen een bepaalde waarde heeft die overeenkomt met de som van een 2e rij/kolom cellen. dan zou er zoiets uit komen:

=ALS(EN(SOMPRODUCT(D3:D9)=16;SOMPRODUCT(E3:E9)=16);"Telt Mee";"Telt Niet Mee")
 
PHP:
=ALS(EN(SOMPRODUCT(D3:D9)=16;SOMPRODUCT(E3:E9)=16);"Telt Mee";"Telt Niet Mee")

zonder smiley :)
 
Ik heb ook maar iets geprobeert. Kijk maar of je hier iets mee kan.
 

Bijlagen

  • voorbeeld babo.xls
    17,5 KB · Weergaven: 46
bedankt

ScorpionX en Bandoto Bob bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb beide ingebruik als actra check. Via aantal.als tel ik het aantal "telt mee" voorkomens en vergelijk dat weer met de oplossing van bandito bob.

Met vriendelijke groeten
Frans Schilder
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan