• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Enquete gegevens ingevoerd in Excel en nu....

• Onderwerp starter Onderwerp starter Eva90
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Eva90

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2012
Goedemiddag mensen,

Ik ben met een publieksonderzoek bezig en de antwoorden heb ik in excel ingevoerd. Ik hebben voor alle antwoorden een cijfer bedacht, dus van vrouw = 1 man = 2. Ik heb de antwoorden al ingevoerd zoals ik dacht dat het moest, zie bestand, maar wat nu....
Ik wil bijvoorbeeld graag weten hoeveel personen er man zijn. Hoe doe ik dat?
En ook heb ik bij sommige vragen meedere antwoorden, cijfers, ingevuld omdat je daar meerdere antwoorden kon kiezen. Heb ik dit zo goed gedaan en hoe reken ik daar uit hoeveel mensen bijvoorbeeld optie 4 hebben gekozen?

Alvast heel erg bedankt!

Bijlagen

Iets als: =AANTAL.ALS(C2:V2;1) Waarbij C2:V2 bereik is waar antwoorden van vraag staan en 1 de antwoord welke hij telt.
Dus als 1 vrouw is en 2 man kun je in de cel daarnaast neerzetten:
=AANTAL.ALS(C2:V2;2) (Dus aantal mannen.

Wauw wat een snelle reactie, bedankt! Ik ga het meteen als ik thuis ben uit proberen, en lukt het niet dan post ik wel weer iets!

De bovenstaande formule werkt! Heel fijn, alleen wat als ik meerdere cijfers in een cel heb staan? Dan werkt het namelijk niet....

Huh sorry daar snap ik helemaal niks van. Ik wil bijvoorbeeld graag weten hoeveel keer er 2 is geantwoord bij vraag 4b. Ik heb daar in sommige cellen niet één, maar meerdere cijfers ingevuld => 1,2,4 als ik de bovenstaande formule gebruik dan 'ziet' ie niet dat er in deze cel ook een 2 staat en slaat die dus over. Snap je?

Oke ik snap nu wat je hebt gedaan, maar dit is hetzelfde als de aantal.als formule. Je zoekt 1 cijfer in cellen die zelf ook maar 1 cijfer bevatten. Ik wil juist graag zoeken in cellen die meerdere cijfers bevatten! Bedankt voor de moeite, maar misschien begrijp je me niet helemaal.

dat doet deze formule ook
zet in een cel maar eens 1,2.,3.4.5 of zo en kijk naar het resultaat

Laatst bewerkt door een moderator:
Oh wauw nu doet ie het inderdaad! Ik moet nu van de computer af, maar ik kijk er thuis weer naar. Super, bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan