• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

enquete gegevens invoeren in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

brijnier

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2009
Beste,

Wie kan mij helpen met het invoeren van een enquete in excel?

Heb een enquete ontwikkeld met gesloten vragen met een schaalverdeling (helemaal mee eens enz) en gesloten vragen met een cijferschaalverdeling(1 t/m 10)

Zitten ook nog open vragen i, maar die wilde ik verder niet gaan invoeren in excel.

De enquete is op papier schriftelijk afgenomen.

Met vriendelijke groet,

Bram Rijnierse

Wat wil je precies doen? Statistisch verwerken? Grafiekjes maken...
Misschien kun je iets duidelijker zijn?

Gr. Casper

Beste Casper,

Ik wil geen zware statistische berekeningen maken! Heb voor mijn afstuderen een korte en bondige enquete opgesteld, waarmee in de huidige klanttevredenheid in kaart wil brengen.

Het gaat er voor mijn opdracht meer om dat ik tot een plan ter verbetering kom van deze klanttevredenheid, dan het vaststellen ervan. Ik heb al veel oude onderzoeksgegevens beschikbaar namaleijk. Toch wilde ik door een beknopte enquete graag de huidige situatie in kaart brengen.

Ik wil dus graag procentuele gegevens hebben, en inderdaad ook grafieken enz. een beetje de basis informatie. Hoef geen statistische verbanden te hebben!

heb een aantal vragen met een stelling zoals:

De bankmedewerker handelt voornamelijk in het belang van mij als klant.

met de antwoorden:

-helemaal mee eens
-mee eens
-neutraal
-mee oneeens
-helemaal oneens
-geen mening

verder nog een aantal vragen met een beoordelingsschaal ( van 1 t/m 10 )

zoals:

-de wachtijd
-de deskundigheid waarmee u geholpen wordt

Ik zoek een manier om dit snel te verwerken in excel, weet niet hoe ik een standaard opmaak maak inxcel. Ben bang dat ik het nu te omslachtig ga doen, wat te veel tijd gaat kosten voor me.

Zou mooi zijn als iemand me opweg kan helpen.

Ik ben ze zo (zie excel bestand in de bijlage) nu namelijk al aan het invoeren in excel, maar weet niet of ik daar goed aan doen. of ik daar later nog de benodigde functies in kan toevoegen om er de juiste procentuele gegevens/grafieken ui te kunnen halen

Weet iemand hoe ik er een goed format voor heb?

Zou je mij erg mee van dienst zijn!

Bram

Bijlagen

Via de zoeken op 'enquete' merk je dat deze vraag 50 maal gesteld is op deze site.

Neem een van deze voorbeelden als basis en stel de vraag dan nog eens met een duidelijker omschrijving wat je wilt
De vraag is nu veel te algemeen.

Hier een voorbeeld hoe je het in een grafiek zet.

Bijlagen

Hier een voorbeeld hoe je het in een grafiek zet.

Maar ik krijg nu niet de juiste percentages en grafieken, ik wil graag het volgende zien:

Hoeveel van de totaal ondervraagden beantwoorden de stelling met:

Zijn het er helemaal mee eens?
Zijn het er mee eens?
Vinden het neutraal?
Zijn het er mee oneens?
Zijn er het er helemaal mee oneens?
Of hebben geen mening?

En dit dan ook zo met de cijfer schaalverdeling?

heb je daar een tip voor?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan