Enstige systeem fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

melaniem

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2001
Hallo allemaal ik zit met een probleem.

n.l het volgende.

Systeem is hersteld van een ernstige fout.
Melding:

C:\Windows\minidump\03270601.dmp
C:\Documenten\Locals 1\Temp\WER4.tmp.diroo1sysdata.xml

Oplossing niet gevonden: overweeg een BIOS-upgrade

Bedankt voor het verzenden van een foutenrapport.

Omschrijving van het probleem

Microsoft kan niet bepalen wat het probleem dat u hebt gemeld, heeft veroorzaakt.

BIOS-upgrade overwegen

Tijdens de crashanalyse hebben we gezien dat de BIOS-versie (Basic Input/Output System) op deze computer niet voldoet aan de specificaties voor de processor die is geïnstalleerd in uw computer. Dit probleem kan zich voordoen als er een nieuwere processor is geïnstalleerd op een ouder systeembord of een ouder BIOS. Het gebruik van een BIOS dat de geïnstalleerde processor niet ondersteunt, kan resulteren in systeemcrashes van Windows. Neem contact op met de fabrikant van uw computer of de fabrikant van het moederbord voor een bijgewerkte versie van het BIOS voor de processor van uw computer.

Belangrijk: voor het uitvoeren van een upgrade van de BIOS-versie is mogelijk (uitvoerige) kennis op het gebied van probleemoplossing vereist. Als u zich niet vertrouwd voelt met het uitvoeren van deze stappen, kunt u tegen betaling advies krijgen van de technische ondersteuning.

Als uw computer een Intel-processor heeft, kunt u speciale hulpprogramma's gebruiken voor het identificeren van uw specifieke processor. Klik voor meer informatie op de volgende koppeling:

Het Intel-hulpprogramma voor het identificeren van processors

Lijst met BIOS-fabrikanten

Raadpleeg voor een lijst met websites van BIOS-fabrikanten de volgende twee Knowledge Base-artikelen:

Zie artikel 243909 voor een lijst met websites van BIOS-fabrikanten, deel 1 (A-Pi)

Zie artikel 243971 voor een lijst met websites van BIOS-fabrikanten, deel 2 (Pr-Z)

Dit alles is gekomen nadat ik sp2 had verwijderd, ik moest dat wel verwijderen want mijn pc was heel onstabiel en ik kon geen ander bureaublad meer openen..

Wie weet wat er aan de hand is..want ik heb nog nooit iets aan mijn pc veranderd..
Fred.......

Dan doe ik waarschijnlijk de uitvoerige te lange overbodige uitleg:
Je BIOS is het meest basale besturingssysteem op je computer. Als je je compu aanzet krijg je een scherm te zien met een verhaal of een logo met vaak iets van 'press F2 to enter setup' ofzoietsdergelijks. Dat is je BIOS aan het woord. Je BIOS zorgt ervoor dat windows geladen wordt. Windows 'praat' op zijn beurt weer tegen je BIOS.
Windows wordt dus geladen van de harde schijf, maar je BIOS zit op een chip op je moederbord. Meestal is dit flash geheugen. Dat is geheugen dat, ook als je je computer uitzet, nog steeds z'n gegevens bewaard. Dus je BIOS blijft behouden.
Wel kan je je BIOS opnieuw op die chip zetten. Dit heet flashen. Meestal gebeurt dit vanaf een diskette. Op die diskette staat een programma dat je BIOS vervangt en een vervangende BIOS. Dit hoef je dus maar eenmalig te doen.
Het probleem met je BIOS flashen is dat als je het verkeerde BIOS download of (iets minder waarschijnlijk) je compu uitzet/uitvalt tijdens het flashen, je computer helemaal niets meer wil doen als je em aanzet, omdat je BIOS het eerste is wat je compu uitvoert als je em aanzet.
Dus, om een kort verhaal nog langer te maken:
1 Zoek uit welk BIOS je hebt, zowel fabrikant als type
2 Zoek op internet naar een BIOS upgrade voor die fabrikant en type
3 Backup zoveel als je kunt
4 Flash de hele handel en dan zou je probleem opgelost moeten wezen, althans volgens microsoft

Het is inderdaad wel haast zeker het Blastervirus.
Dit virus veroorzaakt nl. fouten in de RPC service.
Als de PC herstart nog voordat je het virus kunt downloaden, dan kan dat opgelost worden door de rechter muisknop op "Deze computer" en dan "Beheren" te klikken.
In het venster "Computerbeheer" op het + teken voor "Services en toepassingen" klikken.
Vervolgens op "Services" klikken en in het rechter deelvenster de RPC (Remote Procedure Call) service opzoeken (alphabetische volgorde). Er zijn twee RPC services. je moet de eerste regel hebben, dat is degene zonder de toevoeging "Locator".
Klik deze RPC service met de rechtermuisknop en kies dan "Eigenschappen".
Ga naar het tabblad "systeemherstel" en schakel verander de DRIE regels voor fouafhandeling van "Computer opnieuw opstarten" in "Geen actie ondernemen". Klik OK.
De computer zal nu niet meer steeds opnieuw opstarten en met Fixblast en de juiste update van microsoft kan nu het virus verwijderd worden.
Het is verstandig om ook de systeem herstel informatie te resetten, nadat de computer gefixed is.
Hiervoor moet de systeemherstelfunctieuit en weer aan gezet worden.

Bron: http://www.iksnaphetniet.nl/forum/viewthread.php?FID=1&TID=5080

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan